روش آماده سازی کیک زعفرانی

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی:
تخم مرغ: ۳ عدد
شکر: ۲۰۰ گرم
روغن مایع: ۱۵۰ میلی لیتر
آرد: ۲۲۵ گرم
ماست: ۲۰۰ گرم
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
هل: ۱ قاشق چای خوری
زعفران آب کرده غلیظ: ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی:
ابتدا تخم مرغ ها را همراه شکر در ظرفی ریخته، بزنید تا کاملا تغییر حجم داده و کرم رنگ شود، در اواسط همزدن، هل را هم افزوده، بعد از این مرحله، روغن مایع، ماست و سپس زعفران دم کرده را اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس آرد و بکینگ پودر را که الک کرده اید را اضافه کرده و هم بزنید.
مواد آماده شده را در قالبی ریخته که چرب کرده و آرد پاشی کرده اید و در فر با دمای ۱۷۵ درجه به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه قرار داده تا بپزد. بعد از پخت زمان دهید تا کیک از داغی بیفتد و سپس آن را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً سرد شود.
در این فاصله کرم روی کیک را آماده کنید. دو قاشق غذاخوری کاستارد را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر را درون یک لیوان شیر سرد حل کرده و روی گاز قرار داده و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. در انتهای کار یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کرده، کرم را از روی حرارت برداشته و سریع هم بزنید تا کمی از داغی بیفتد و رویه نبندد، کرم را روی کیک ریخته و با پسته و هرچه که دوست داشتید آن را تزیین کنید. 

نوش جان

نکته:
مقدار کرم کمی بیشتر از مورد نیاز بود، می توانید مقدار کرم را نصف کرده یا در صورت تمایل کیک خود را با مقدار بیشتری کرم زعفرانی سرو کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.