بازیگر زن هندی: نمی توانم به محمدرضا گلزار دست بزنم!

سلام بمبئی تولید مشترک هند و ایران و به کارگردانی قربان محمدپور در شهر مومبایی هند است. پس از پیش تولید طولانی سرانجام مشخص شد دیا میرزا مقابل محمدرضا گلزار و بنیامین نقش آفرینی خواهد کرد. دیا میرزا مدل، بازیگر و تهیه کننده ی سینمای هند با عنوان «میس اشیا پاسیفیک » در سال ۲۰۰۰ که مسابقه انتخاب دختر شایسته بود وارد سینمای هند شد.

دیا میرزا بازیگر بی حاشیه سینمای هند سال گذشته ازدواج کرد و بیشتر وقتش را به کمپانی تولید فیلم خود معطوف کرد که همراه همسرش آن را اداره می کند. در واقع سلام بمبئی سبب شد که دیا میرزا پس از مدت ها دوری مقابل دوربین سینما بپذیرد در فیلمی نقش آفرینی کند.

آخرین فیلم هندی دیا میرزا Love Breakups Zindagi (عشق زندگی را فرو می پاشد) ساخته ساهیل سانگا محصول ۲۰۱۱ است. او یک سال بعد در فیلم بنگالی Paanch Adhyay نقش آفرینی کرد. پس از آن دیا میرزا مشغول تهیه دومین فیلم کمپانی خود جاگو جاسوس با نقش آفرینی ویدیابالان شد . دیا میرزا می گوید:« زمانی که فیلمنامه سومین تولید کمپانی آماده شد به مدیر برنامه های ام گفتم که من از پیشنهادهای بازیگری استقبال می کنم.»

یک هفته بعد دکتر علی ایرانی جراح مشهور شاهرخ خان با دیا میرزا تماس می گیرد. به او می گوید که یک فیلمساز ایرانی قربان محمد پور همراه تهیه کننده جواد نوروز بیگی که تهیه آواز گنجشک های مجید مجیدی را بر عهده داشته دنبال بازیگر برای پروژه مشترک ایران و هند می گردند.

گفتنی است که مجید مجیدی در هند محبوب و پرطرفدار است. دیا میرزا می خواهد فیلمنامه را مطالعه کند. فیلمنامه را می خواند و داستان دو دانشجوی پزشکی از دو نقطه مختلف دنیا که عاشق هم می شوند را می پسندد: «آنها فیلمسازان صادقی هستند که داستان های مناسبی درباره فرهنگی تعریف می کنند که ما با آن آشنایی نداریم. سال گذشته تولید سلام بمبئی را شروع کردیم.اما ژانویه توانستند گروه بیایند. فیلمبرداری جذاب است چون گروه تولید از بمبئی، لس انجلس و فرانسه هستند.»

دیا میرزا در ادامه می پذیرد که پس از یک سال مقابل دوربین رفتن برای او نگرانی داشت. اما نخستین نما یک سکانس عاطفی ساده بود که خیلی خوب فیلمبرداری اش پیش رفت. به هر حال فیلمبرداری سلام بمبئی با یک فیلم بالیوودی تفاوت دارد که بخاطر قواعد حاکم بر نظام سینمایی ایران است.

میرزا می گوید: «زنان باید حجاب داشته باشند. و در حالی که ابراز احساسات در فیلم های هندی به شکل فیزیکی مرسوم است اما در این فیلم من نمی توانم به بازیگر مقابلم دست بزنم. این مسایل را در فیلم داریم.»

دیالوگ های دیا میرزا به زبان هندی و انگلیسی است او در دوران فیلمبرداری ۳۰-۴۵ روزه در هند کمی فارسی هم یاد می گیرد تا حرف بزند. «قربان محمد پور کسی بود که واقعا می خواست در فیلم بازی کنم. او من را در فیلم های «می خواهم در قلبت بمانم» و «عشق زندگی را فرو می پاشد» دوست داشت.

محمد پور انگلیسی نمی داند و از طریق مترجم حرف هایش را منتقل می کند. برخی از عوامل گروه هم همینطور .زبان مانع نیست اما دانستن زبان انگلیسی کار را آسان تر خواهد کرد.» دیا میرزا مقابل ستاره سینمای ایران محمدرضا گلزار نقش آفرینی می کند که میرزا او را خوش برخورد ،بانزاکت و خاکی توصیف می کند.

گلزار طرفداران بی شماری در ایران دارد. میرزا می گوید: «از زمانی که خبر فیلم منتشر شده طرفداران او تایم لاین صفحه اینستاگرام من را پر از کامنت وعکس های دونفری ما کردند.» دیا میرزا در دو فیلم بین المللی نقش آفرینی می کند که قرار است نمایش گسترده داشته باشند و در جشنواره ها به نمایش درآیند و می گویدکه نمی تواند جزئیات را برملا کند. «من نمی توانم جزئیات را بگویم اما هردوفیلم داستان های اجتماعی دارند و با تماشاگران مختلف دنیا می توانند ارتباط برقرار کنند.»

1/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. وکیل امور بانکی می‌گوید

    سلام
    وبتون زیباست موفق باشید

  2. کریم می‌گوید

    جلو دوربین نمیشه پشت دوربین که میشه دست زد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.