با شوهر وابسته به خانواده‌اش چه باید کرد؟

اگرهمسرتان بیش از اندازه به خانواده‌اش وابسته است یا اجازه می‌دهد تا خانواده‌اش در جزئی‌ترین مسائل زندگی زناشویی‌تان دخالت کنند، این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا کمی‌ رفتار همسرتان را اصلاح کنید.یکی از مشکلات شایع زن و شوهرها وابستگی زن یا شوهر به خانواده‌اش است که تاثیرش را به صورت دخالت‌های خانواده‌ها در زندگی نشان می‌دهد. اولین کاری که باید انجام بدهید، توجیه همسرتان است. او باید بپذیرد که وابستگی شدید او به پدرو مادرش برای رابطه شما مخرب و آسیب‌رسان است. تا زمانی که همسرتان به این نتیجه نرسیده باشد که باید رابطه با پدرومادرش را محدود کند نمی‌توانید رفتارش را اصلاح کنید.

شما تصمیم می‌گیرید
استقلال یکی از نشانه‌های رشد شخصیتی و بلوغ فکری و روحی است.اگر همسرتان به این بلوغ نرسیده باشد زندگی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. شما حق دارید که از دخالت‌های بی‌جا و بی مورد خانواده‌ها در زندگی‌تان ناراحت شوید و باید دلیل ناراحتی را برای همسرتان توضیح بدهید. به نتایج تاسف‌باری که دخالت‌های خانواده در زندگی‌تان داشته است اشاره کنید و به همسرتان بفهمانید که اگر در موضوعات گذشته فقط خودتان و همسرتان تصمیم می‌گرفتید اوضاع چقدر بهتر می‌شد.

شیفته پدر و مادر
اگر همسرتان از لحاظ عاطفی و احساسی به خانواده‌اش وابستگی دارد و نیازهای روحی‌اش را فقط در محبت پدرومادرش تامین می‌کند، شما حق دارید از این وضعیت ناراحت شوید.اگر او به جای اینکه با شما درباره روزی که گذرانده و اتفاقاتی که افتاده است با پدر و مادرش صحبت کند یا ساعت‌های طولانی با آنها حرف بزند اما علاقه‌ای به گفتگو با شما نداشته باشد ،یک مشکل جدی در زندگی و رابطه زناشویی‌تان ایجاد خواهد شد.

دخالت‌ بی‌مورد
آیا همسرتان هر نوع اختلاف و درگیری‌ای که با شما به وجود می‌آید را به خانواده‌اش گزارش می‌دهد؟ با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید در اختلافات گذشته پدرومادرش چه کمکی به او کرده‌اند؟ گاهی لازم است به همسرتان یادآوری کنید که شما اختلافاتتان را کنار می‌گذارید اما خاطره دعوای شما هرگز از ذهن پدرومادرها پاک نمی‌شود و شما تنها تصویر مخدوشی از روابطتان برای آنها می‌سازید.

وقتی با همسرتان حرف می‌زنید به این نکات توجه کنید:
– زمانی که می‌خواهید در مورد خانواده او صحبت کنید، گام به گام پیش بروید. به یاد داشته باشید که همسرتان نکات منفی بیشتری نسبت به شما در مورد خانواده‌اش می‌داند، اما آنها را به زبان نمی‌آورد. وقتی شما به طور متناوب از خانواده همسرتان شکایت کنید، ممکن است همسرتان با اینکه به شما حق می‌دهد در مقابل شما موضع بگیرد.
– کسی که شما با او طرف هستید همسرتان است. پس این مشکل را با همسرتان حل کنید و با بدزبانی و توهین به پدرومادرش عصبانیت و ناراحتی‌تان را خالی نکنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.