آشنایی با پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی دنیا

مهم ترین پرسشی که ممکن است فکر هر دانشجویی را به خود مشغول کند، این است که آیا رشته ای که برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کرده، بازار کار قابل اطمینانی در جامعه دارد تا بعد از فارغ التحصیلی بتواند در کوتاهترین زمان شغل مناسب خود را پیدا کند؟

این پرسش ها دغدغه مشترک همه دانشجویان در سراسر دنیاست. اگر هنوز رشته تحصیلی دانشگاهی خود را انتخاب نکرده اید، بد نیست این مطلب را که به پرطرفدارترین و پول سازترین رشته های دانشگاهی در تمام دنیا اختصاص دارد، بخوانید.

حسابداری
امروزه رشته حسابداری جزو پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود، در دنیای امروز یک حسابدار حرفه ای و باتجربه حتی برای مدتی کوتاه هم بیکار نمی ماند، رشته حسابداری همیشه و در هر حال بازار کار دارد.
متوسط حقوق سالانه یک حسابدار حرفه ای گاهی به ۵۰ هزار و ۳۱۶ دلار (حدود ۱۷۰ میلیون تومان) هم می رسد.

مدیریت
امروزه کارخانه ها، شرکت ها و موسسات بسیاری در دنیا برای به دست آوردن یک مدیر باتجربه، متخصص و حرفه ای با یکدیگر رقابت می کنند زیرا داشتن یک مدیر لایق شانس بزرگی است که نباید آن را از دست داد، یک مدیر موفق در کارش سالانه حداقل ۵۳ هزار و ۴۸ دلار (حدود ۱۸۰ میلیون تومان) درآمد دارد.

علوم رایانه
رشته های مرتبط با کامپیوتر سال های اخیر بازار بسیار خوبی داشته و به دلیل ارتباط با حرفه های خاص و نیاز به مهارت های منحصربه فرد، همیشه مورد توجه علاقه مندان به این رشته قرار گرفته است.

علوم ارتباطات
نه فقط در دنیا بلکه در کشور ما نیز طی سال های اخیر رشته تحصیلی علوم ارتباطات متقاضیان فراوانی پیدا کرده است. تا وقتی نیاز به ارتباطات، اخبار و اطلاعات در دنیای امروز احساس می شود، رشته تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی نیز همچنان جزو رشته های پرطرفدار خواهد ماند.

طراحی گرافیک
رنگ و لعاب دادن به صفحات در فضای مجازی یا کتاب ها و روزنامه ها، کار جذابی است که فقط فارغ التحصیلان رشته طراحی و گرافیک از عهده آن برمی آیند.
با توجه به اهمیتی که این رشته و بازار کار آن در دنیای امروز پیدا کرده است، پیش بینی می شود تقاضا برای این رشته تحصیلی حد فاصل سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ با افزایش ۶۱ درصدی مواجه باشد.

مهندسی مکانیک
گرچه بازار کار مهندسان مکانیک نسبت به فارغ التحصیلان حسابداری یا علوم رایانه رونق کمتری دارد ، اما حقوق و مزایای مهندسان مکانیک شاغل بالاتر است.
متوسط حقوق سالانه مهندسان مکانیک شاغل ۶۰ هزار و ۷۳۰ دلار است.

مهندسی نفت
رشته مهندسی نفت در عین حال که از جذاب ترین رشته های تحصیلی دانشگاهی دنیاست، جزو سخت ترین رشته ها هم محسوب می شود.
امروزه در سراسر دنیا شرکت های حفاری برای اجرای پروژه های خود به نیروهای متخصص و باتجربه نیازمندند و این رشته نیز در تمام دانشگاه های معتبر جدی گرفته شده است.

منبع: روزنامه جام جم

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.