عادت‌هایی که به شما آسیب وارد می‌کند

برخی از عادت ها را باید خیلی سریع از بین ببریم چرا که بعد از گذشت مدتی می توانند برای سلامتی ما بسیار مضر هم باشند. اگر دوست ندارید ازطریق عادت هایتان به شما آسیبی وارد شود این عادت ها را هرچه سریع تر از خودتان دور کنید.

ضدعفونی کننده دست ها
اگر هربار که به خانه برمی گردید از ضدعفونی کننده ها استفاده می کنید بهتر است تا از این کار خودتان دست نگه دارید چرا که می تواند به پوست شما آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند. شستن دست ها با آب و صابون برای تمیزشدن آنها کافی است و دیگر نیازی به استفاده از این مواد به صورت دائمی نیست. شما می توانید از این مواد هفته ای دو یا سه بار استفاده کنید.

مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی
شاید به نظرشما مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی بهترین راه برای این باشد که سلامت دندان هایتان را تضمن کنید، اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که این کار می تواند برای دندان های شما در برخی شرایط بسیار نامطلوب نیز باشد. بعداز هر وعده غذایی برخی از اسیدهای درون غذا می توانند به مینای دندان آسیب وارد کنند اما مسواک زدن در این موقع به ناگهان آن را از بین می برد. بهتر است تا بعد از غذا به جای مسواک زدن آب در دهانتان بگیرید.

انجام ورزش های قلبی
یکی از بهترین روش های کاهش وزن انجام ورزش های ساده است. این ورزش ها می توانند به راحتی شما را درکاهش وزن کمک کنند اما بعد از یک مدت اگر به آنها عادت کنید دیگر نمی توانید وزن خودتان را کاهش دهید. بهترین راه حل برای اینکه وزن بیشتری توسط ورزش کردن کم کنید این است که ورزش های متفاوت را امتحان کنید.

حذف وعده های غذایی
ردکردن وعده های غذایی برای اینکه کالری کمتری را وارد بدنتان کنید. یکی از آن عادت های بدی است که بسیاری به آن عادت کرده اند. بسیاری از افرادی که می خواهند وزن کم کنند از این راه استفاده می کنند اما باید این را بدانید که نخوردن غذا در هر وعده می توان آسیب های جدی به دستگاه گوارش شما وارد کند و باعث می شود که غذای بیشتری در وعده بعد بخورید.

نوشیدن آب معدنی
هوای گرم تابستان باعث می شود تا به مقدار زیادی آب نیاز داشته باشید. اما همین آب خوردن نیز باید اصول خودش را داشته باشد چرا که می تواند باعث بروز بیماری هایی در بدن شما باشد. خوردن آب از بطری های آب معدنی برای مدت زیادی می تواند به اندام های داخلی بدن شما آسیب وارد کند. بطری های آب معدنی موادشیمیایی بسیار زیای دارند و برای بدن اصلا مفید نیستند.

منبع: روزنامه کیهان

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.