اصول قرار دادن تلویزیون در چیدمان خانه

چگونه یک تلویزیون را در دکوراسیون خانه خود جای دهیم تا هماهنگی و تناسب زیبایی با دکوراسیون خانه داشته باشد و به راحتی بتوان آن را تماشا کرد؟ قرار دادن تلویزیون در چیدمان خانه به صورت اصولی، مستلزم رعایت اصول از ابتدا و برنامه‌ریزی اساسی است. به نکته‌های زیر توجه کنید:

– با تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون شروع کنید. اگر تصمیم دارید نقطه کانونی دکوراسیون شما تلویزیون باشد، باید آن را در مرکز فضای نشیمن قرار دهید؛ اما اگر نقطه کانونی دکوراسیون شما شومینه یا هر چیز دیگری است، فضای نشیمن و چیدمان مبل را باید حول آن نقطه کانونی صورت دهید و تلویزیون را در جایی بگذارید که به راحتی برای افراد قابل دیدن باشد.

– مشخص کنید که آیا تمایل دارید تلویزیون را به تنهایی روی میز تلویزیونی ساده قرار دهید یا می‌خواهید آن را داخل جایگاه مخصوص خود جای دهید؟ این جایگاه می‌تواند قفسه‌ای باشد که دورتادور آن کتاب یا اشیاء دکوری چیده شده است.

– در فضاهای کوچک، تلویزیون را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید که آخرین جایی است که توسط فرد هنگام ورود به اتاق دیده می‌شود.

– اطمینان حاصل کنید که پشت تلویزیون فضای کافی برای تهویه و همچنین قراردادن سیم‌های تلویزیون و تجهیزات متعلق به آن وجود دارد.

– میز تلویزیون خود را با توجه به شرایط خانه‌تان انتخاب کنید. اگر فرزند کوچکی دارید، درهای قفل‌دار برایتان مناسب‌تر است؛ در غیر این صورت، می‌توانید از درهای مخفی یا آکاردئونی استفاده کنید.

– به احتمال زیاد تلویزیون کنونی شما آخرین تلویزیونی نیست که خواهید داشت، بنابراین جایگاه قرارگیری آن را طوری تعیین کنید که در آینده برای تلویزیون جدید شما در اندازه و مدل دیگر نیز مناسب باشد.

– فاصله تلویزیون تا جایی که نشسته‌اید باید دو برابر ارتفاع صفحه نمایش تلویزیون باشد. برای نمونه باید برای تماشای یک تلویزیون ۳۲ اینچی، یک متر فاصله داشته باشید.

– نسل اول تلویزیون‌های LCD به گونه‌ای بودند که حتما می‌بایست برای تماشای آن روبه‌روی آنها قرار می‌گرفتید؛ اما امروزه با پیشرفت تلویزیون‌ها، دیگر محدودیتی برای زاویه دید افراد وجود ندارد.

– زمانی که نشسته‌اید، پایین صفحه نمایش تلویزیون باید در سطح قفسه سینه‌تان باشد و نباید از سطح چانه شما بالاتر باشد.

– اگر اتاق نشیمن‌تان کوچک است، یا با وسایل زیادی پرشده‌است و فضای کافی برای گذاشتن تلویزیون ندارید به راحتی می‌توانید تلویزیون‌تان را به دیوار نصب کنید. حتی قسمت‌هایی از دیوار که به نظرتان هیچ کاربردی ندارد، می‌تواند مکان مناسبی برای تلویزیون باشد.

– تلویزیون‌های پایه‌دار بخش زیادی از فضای اتاق را اشغال می‌کنند، ولی با قراردادن یک میز کم‌عرض و کم‌ارتفاع مشکل شما حل خواهد شد. از این میز علاوه بر ایجاد فضایی برای تلویزیون، می‌توانید به عنوان قفسه‌ای برای نمایش وسایل دکوری‌تان استفاده کنید. کافی است طبقاتی روی میز اضافه کنید.

– هنگام تماشای تلویزیون باید نور کافی وجود داشته‌باشد. انعکاس لامپ‌ها و نور پنجره در صفحه تلویزیون چشم را خسته می‌کند. بنابراین تلویزیون را روبه‌روی پنجره یا منابع نور قرار ندهید و دقت کنید که مهتابی، لامپ و منبع نور درست پشت تلویزیون و در محدوده دیدتان نباشد تا دچار خستگی چشم نشوید. برای پیشگیری از این حالت، یک مدت طولانی به صفحه تلویزیون خیره نشوید. نگاه کردن به اطراف و پلک‌زدن، از خشک‌شدن سطح قرنیه و خستگی چشم پیشگیری می‌کند.

– عادت کردن به نشستن پای تلویزیون و تماشای برنامه‌های مختلف، باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود؛ به ویژه اگر مقداری تخمه و شکلات هم کنار دست‌تان باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند هنگام تماشای تلویزیون تنقلات بخورند، برای این کار از خوراکی‌های مفید و کم کالری مثل شکوفه ذرت، میوه و چای استفاده کنید. برای پیشگیری از این‌جور چاقی‌های تلویزیونی، تعداد ساعات تماشای تلویزیون را محدود کنید و فقط برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

– بعد از تماشای برنامه بلند شوید و کمی نرمش کنید، برای کم و زیاد کردن صدا و تغییر کانال از کنترل تلویزیون استفاده نکنید و خودتان این کار را انجام دهید. برای اینکه طبق عادت تلویزیون را روشن نکنید، بهتر است دوشاخه را از پریز بکشید.

– کنترل تلویزیون به دلیل تماس زیاد با دست، یکی از آلوده‌ترین وسایل خانه است؛ پس برای حفظ سلامت اعضای خانواده باید حداقل هفته‌ای یک‌بار آن‌را تمیز کنید.

– از تلویزیون برای تنبیه و تشویق فرزندان‌تان استفاده نکنید. این کار بچه‌ها را به تماشای بیش از حد تلویزیون تشویق می‌کند.

– اگر از آن خانواده‌هایی هستید که مدام تلویزیون‌شان روشن است، بهتر است هنگام غذاخوردن آن‌را خاموش کنید. وعده‌های غذایی بهانه خوبی است برای جمع شدن اعضای خانواده دور یک میز و گفتگوی اعضای خانواده با هم.

– هنگام گردگیری خانه تلویزیون را از قلم نیندازید و آن را قبل از تمیز کردن خاموش کنید. سپس با یک دستمال خشک گرد وغبار روی آن‌را پاک کنید و در مرحله بعد با اسپری پاک‌کننده مخصوص تلویزیون و یا با پنبه آغشته به آب و الکل صفحه تلویزیون را تمیز کنید. اثر انگشت بچه‌ها روی صفحه تلویزیون چهره بدی به‌وجود می‌آورد. با الکل، لکه‌های چرب و اثر انگشت را برطرف کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. maryam می‌گوید

    مفید بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.