تعبیر خواب بوسه دادن

محمدبن سیرین گوید: اگر کسی بیند کسی را بوسه داد، دلیل که آن کس را دوست و خواستگار است.
اگر آن کس مجهول بود، دلیل که ازجائیکه طمع ندارد، خیر و منفعت یابد. اگر بیند معروفی او را بوسه داد، دلیل که از آن کس خیر و منفعت بیند.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیندمردی را به شهوت بوسه میداد، دلیل که از بهر مرده خیر کند، یا او رابه دعایخیر یاد آورد. اگر بیند مرده ویرا بوسه میداد، دلیل که از مال یا از علم آن مرده چیزیبه ویرسد. اگر بیند کسیویرا بوسه میداد، دلیل که طالب و خواستگار ویاست. اگر به خلاف این بیند، دلیل که مراد و مقصود نیابد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: بوسه دادن، دلیلش بر چهار وجه است. اول: خیر و منفعت. دوم: حاجت رائی. سوم: بر دشمن ظفر یافتن. چهارم: سخن خوش شنیدن.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: برخی از معبران نوشته اند بوسه خیانت است و سو نیت و بد دلیچه بوسه بدهیم و چه بگیریم. اگر ما دیگران را ببوسیم ما عامل خیانت خواهیم بود اگر دیگریما را ببوسد نسبت به ما خیانت میشود. در بیداریو زندگیروزانه ما بوسه وسیله ابراز عشق و محبت است. وقتیکسیرا میبوسیم میخواهیم محبت خود را در حد اعلا به آن شخص نشان بدهیم و ثابت کنیم. در خواب نیز از این حد فراتر نمیرویم. چنانچه در خواب ببینیم کسیرا میبوسیم موردیپیش میآید که حسن نیت خود را نسبت به او ثابت کنیم و اگر آن که میبوسیم نا شناس باشد نفعیاز ما به او میرسد . اگر یک دختر دم بخت ببیند که محرمیاو را میبوسد محبوبیت میابد و اگر ببیند که نامحرمیاو را میبوسد خواستگار خواهد یافت و شوهر میکند و چنانچه خودش کسیرا ببوسد نشان آنست که از او به نیکییاد میکنند. اگر ببینیم مرده ای ما را میبوسد اگر آن مرده آشنا باشد نسبت به او دینیداریم چه اخلاقی و چه مالی و چه مادی و اگر ناشناس باشد سودی به ما میرسد زیرا بوسه مرده خیر و برکت است.

لوک اویتنهاو میگوید :

بوسیده شدن : جدایی

بوسیدن : عشق دو جانبه

بوسه دزدکی: عشق سوزان