فواید دارچین برای پوست

دارچین، گیاهی است که از پوستۀ درونی درخت دارچین تهیه می‌ شود. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌ باشد.

دارچین سده‌هاست که در طب سنتی چینی و هندی استفاده می‌شود. از جمله خواص درمانی آن، تأثیرش بر حفظ سلامت پوست است. علاوه بر این دارچین می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های پوستی نیز مؤثر باشد. درادامه برخی از فواید و چند راه استفاده از آن را به شما معرفی می‌کنیم.

دارچین باعث افزایش گردش خون در سطح پوست و در نتیجه پر شدن چین و چروک‌های نه چندان عمیق پوست می‌شود.

۳ قطره روغن دارچین را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا وازلین ترکیب کرده و به پوست بزنید. از این ترکیب می‌توان برای براق کردن لب‌ها نیز استفاده کرد. از تماس این محلول با چشم‌ها بپرهیزید.

پاکسازی پوست سر فایده دیگر دارچین است. یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با ¼ قاشق روغن زیتون گرم و یک‌قاشق عسل ترکیب کنید. پوست سر را با این ترکیب ماساژ دهید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه روی سر بماند و سپس با شامپو بشویید. دارچین نوعی لایه‌برداری از پوست‌های مرده کف سر کرده و به تغذیه ریشه‌های مو کمک می‌کند. پودر دارچین در ترکیب با مواد دیگری چون نمک دریا، روغن بادام یا زیتون و عسل به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست خشک را نرم می‌سازد. این به خاطر میزان زیاد آنتی اکسیدان موجود در دارچین است.

برای نرم کردن خشکی کف پا، روغن زیتون، شیر پر چرب، آب لیمو، مقداری آب و پودر دارچین را با هم ترکیب کرده و پاها را ۱۵ دقیقه در این محلول بگذارید. دارچین استفاده شده در غذا نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد. برای مثال اضافه کردن یک قاشق پودر دارچین به انواع غذاها میزان بالایی فیبر به بدن ما می‌رساند. بالا رفتن میزان فیبر به معنی دفع بیشتر مواد سمی و در نتیجه جلوگیری از تجمع آنها در پوست و تخریب بافت و رنگ آن است. نوشیدن انواع اسموتی که دارچین به آن اضافه شده باشد نیز به مقابله با باکتری‌های آزار دهنده پوست و در نتیجه بهبود وضعیت جوش‌ها می‌شود.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.