اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

دکوراسیون منزل نقش مهمی در ایجاد فضای آرامش بخش دارد و هر فردی باید بر اساس روحیات خود فضای خانه را بیاراید. عده ای از افراد به سبک های هنری و عده ای از افراد به سبک های سنتی علاقه دارند، بعضی از آن ها نیز تلفیق این دو سبک را به کار می گیرند. در این بین چیدمان اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد زیرا خواب راحت نقش مهمی در سلامتی افراد دارد.

اتاق خواب باید فضایی آرامش بخش برای استراحت باشد، اما امروزه اغلب اتاق خواب‌ها فضایی شلوغ و پر هرج و مرج اند. برای اینکه این محیط را دوباره تبدیل به اتاقی آرام کنید از نگه داشتن۶ مورد زیر در اتاق خواب بپرهیزید:

مدارک اداری و قبوض: برای آنکه به هنگام خواب آرامش داشته باشید تمام مدارک کاری و اداری و قبوض را در اتاقی دیگر بگذارید. هیچ وقت کارهای اداری را در اتاق خواب انجام ندهید. یک میز در گوشه‌ای دیگر از منزل مخصوص چنین اموری در نظر بگیرید.

کتاب‌های تلمبار شده: قفسه کتاب‌ها باید مرتب باشد. جز یکی دو کتاب یا مجله که مشغول خواندنشان هستید، مجلات و کتاب‌های دیگر نباید در گوشه کنار اتاق خواب رها شوند. روزنامه‌ها را نیز پس از خواندن جمع‌آوری کنید.

میز پا تختی شلوغ: شلوغ شدن روی میز پا تختی با وسایلی مثل کش سر یا لیوان‌های خالی معمولاً توجه را به خود جلب نمی‌کند، اما در اسرع وقت این آشفتگی را سامان دهید. تنها لوازمی که لازم است مواردی چون کتاب یا یک چراغ مطالعه‌ هستند که کمک می‌کنند از فضای استرس زا دور شوید.

لباس‌های تلمبار شده: اگر مجبورید صبح‌ها زود بیدار و حاضر شوید، شب قبل لباس‌هایتان را آماده کرده و در کنجی قرار دهید. بقیه لباس‌ها باید در کمد‌ها آویزان و چیده شده باشند. لباس‌های کثیف را در اتاق انبار نکنید و از همان ابتدا در ماشین لباسشویی بیندازید.

لوازم آرایش زیاد: خانم‌ها معمولاً لوازم آرایشی بهداشتی زیادی روی میز توالت دارند، اما باید هر چیزی راکه به‌طور روزمره استفاده نمی‌شود از جلوی دست جمع کنید. وسایل پر استفاده را نیز مرتب چیده و پس از استفاده سر جای خود قرار دهید.

تکنولوژی: تا حد امکان هر وسیله تکنولوژیکی را از اتاق خواب دور نگه دارید. بخصوص وسایلی چون تلویزیون یا تبلت. نور ساطع از این وسایل خواب را به‌طور جدی تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر لازم است موبایلتان در اتاق باشد نور صفحه را کم و تا حد امکان آن را قبل از خواب خاموش کنید. تنها وسیله قابل قبول وسیله‌ای برای پخش موسیقی آرامش بخش است!

منبع: ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.