طرز تهیه کرم کیک توت فرنگی

توت‌ فرنگی میوه‌ ای نسبتاً جدید است که تا ۲۵۰-۳۰۰ سال قبل به شکل امروزی وجود نداشت و در بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است. اما به مرور زمان این میوه رواج پیدا کرد و در انواع دسرها و کیک ها کاربرد پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه کیک توت فرنگی را برای شما بیان کنیم:

مواد لازم برای کرم توت فرنگی:
پوره توت فرنگی: ۱ پیمانه
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
شکر: ۱۰۰ گرم
تخم مرغ کامل: ۱ عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
کره: ۲۰ گرم

مواد لازم برای کیک توت فرنگی:
آرد: ۳۰۰ گرم
شکر: ۲۰۰ گرم
پوره توت فرنگی: سه چهارم پیمانه
روغن مایع: سه چهارم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ: ۳ عدد
بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تزئین:
توت فرنگی: به میزان لازم
پودر پسته: به میزان لازم

طرز تهیه کیک توت فرنگی:
برای تهیه پوره توت فرنگی فقط کافی است انتهای توت فرنگی‌ها را با چاقو ببرید و بعد توت فرنگی‌ها را درون دستگاه غذاساز یا بوسیله دستگاه بلندر پوره کنید. یک قالب ۲۳ سانتیمتری مخصوص پخت کیک را با روغن مایع چرب کنید و کنار بگذارید. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید. در کاسه همزن تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود سپس همچنان که همزن روشن است پوره توت فرنگی و روغن مایع را اضافه کنید. بعد از چند ثانیه دستگاه را خاموش کرده و مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شود. حتی می‌توانید مواد کیک را با همزن به مدت یک دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند. سپس دستگاه را خاموش کرده و مایه کیک را درون قالب چرب شده بریزید. قالب را درون فر گذاشته تا به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت یا تا زمانی که یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و تمیز بیرون بیاید بپزید. بعد از پخت کیک آن را روی پنجره سیمی گذاشته تا خنک شود در این فاصله کرم توت فرنگی را درست کنید.

طرز تهیه کرم توت فرنگی:
یک عدد تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید. در یک قابلمه کوچک، پوره توت فرنگی را با آرد و شکر مخلوط کنید و بعد دیگ را روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد غلیظ شود. با یک دست تخم مرغ همزده را به آرامی به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و با دست دیگر با همزن دستی تند مواد را هم بزنید تا تخم مرغ درون کرم نبندد و مواد کرم یکدست شود. بعد از ۲ دقیقه هم زدن مواد کرم را از روی حرارت بردارید و به آن کره و وانیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا کرم را به کناری بگذارید تا سرد شود برای اینکه در فاصله سرد شدن روی کرم نبندد با یک پلاستیک فریزر، روی سطح کرم را بپوشانید.
وقتی کیک سرد شد یک بشقاب کوچک روی سطح کیک گذاشته و با چاقو دورتا دور آن را ببرید و سپس با قاشق داخل کیک را کمی خالی کنید. کرم سرد شده توت فرنگی را توی کیک بریزید و روی آن را با برش‌های نازک توت فرنگی و پودر پسته تزئین کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.