طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با خمیر همه کاره

یکی از غذاهایی که طرفداران بسیاری دارد و کودکان هم آن را دوست دارند پیراشکی گوشت و قارچ است که می توان آن را به عنوان یک میان وعده و یا پیش غذا در مهمانی ها سرو کرد.

مواد لازم برای خمیر:
آرد: ۴ پیمانه
خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
نمک: ۱ قاشق چایخوری
آب ولرم: ۱لیوان

مواد داخل پیراشکی:
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
نخود فرنگی: ۱۰۰ گرم
قارچ: ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
جعفری خرد شده: ۲ق اشق
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با خمیر همه کاره:
آب را داخل کاسه‌ای می‌ریزیم و پودر خمیر مایه را در آن حل کرده و ۱۰ دقیقه کنار می‌گذاریم. آرد را الک کرده و تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و هم می زنیم. آب و نمک را به آرد اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم و ورز می‌دهیم تا جایی که به دست نچسبد. اگر هنوز به دست می‌چسبد کمی به آن آرد اضافه کنید.
یک ساعت خمیر را در جای گرم استراحت می‌دهیم. پیاز را نگینی خردکرده و سرخ می‌کنیم. نخود را کمی بخار پز می‌کنیم. بعد گوشت را به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. قارچ نگینی را با نخود به گوشت اضافه می‌کنیم کمی آبلیمو روی قارچ بریزید که سیاه نشود. در آخر رب، جعفری و ادویه را اضافه می‌کنیم. پنیر پیتزا را با مواد مخلوط کرده بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بر می‌داریم. خمیر را به‌ صورت توپ‌های کوچک بر می داریم و روی قالب پیراشکی به شکل یکنواخت پهن می‌کنیم. یک قاشق غذاخوری از مواد گوشت را روی یک طرف خمیر می‌ریزیم وآن را می‌بندیم. پیراشکی‌ها را در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.