چگونه در فصل بهار دکوراسیون منزل را تغییر دهید؟

با نزدیک شدن فصل بهار بیشتر افراد در پی تغییر دکوراسیون هستند و می خواهند با تغییر سال حال و هوای خانه را نیز تغییر دهند. عده ای از افراد وسایل نو می خرند و عده ای دیگر سعی می کنند همان وسایل را تمیز کنند و با تغییر دکوراسیون فضا را تغییر دهند. امروز به شما چند راه ساده برای دگرگون ساختن حال و هوای خانه متناسب با فصل جدید معرفی خواهیم کرد.

عوض کردن کوسن‌ها:
پارچه‌هایی مانند ابریشم یا مخمل گزینه بسیار زیبایی برای کوسن‌هاست، اما ممکن است برای بهار کمی سنگین باشند؛ از ساده‌ترین تغییرات عوض کردن رویه کوسن هاست. در بهار از پارچه‌های سبک‌تر نخی یا لیننی، با طرح‌های شاد‌تر استفاده کنید.

استفاده از گلدان‌های بزرگ:
برای پررنگ‌تر کردن حس سرزندگی بهار، از گلدان‌های بزرگ و گیاهان پهن برگ استفاده کنید. یک گلدان زیبا با چند برگ نخل، یا موز یا هر گیاه ساده دیگری براحتی احساس طراوت را منتقل خواهد کرد. با نگهداری صحیح این گلدان‌ها ماه‌ها زیبایی را به خانه شما می‌آورند.

تغییر چیدمان مبلمان:
با عوض کردن چیدمان کلی مبل‌ها فضا به کلی دگرگون خواهد شد. سعی کنید در آستانه سال نو با انجام چند جا به‌جایی فضای خانه را نیز نو سازید.

اضافه کردن رنگ:
شکی نیست که رنگ‌های خالص و درخشان رنگ‌هایی بهاری اند. با استفاده از المان‌های تزئینی رنگین، محیط خانه را با نشاط سازید. چند‌گلدان کوچک رنگی، چند ظرف دکوراتیو یا هر المان تزئینی دیگری می‌تواند فضا را شاداب سازد.

ساده نگه داشتن فضا:
بهار فصل تازگی است. با شلوغ نگه داشتن فضای داخلی حس تازگی و سبکی در خانه از بین می‌رود. سعی کنید فضا را ساده نگه دارید، به‌طور مثال چند فرش را جمع کنید، یا به‌جای گذاشتن گلدان‌های متعدد به یکی دو گلدان بزرگ اکتفا کنید.

رومیزی‌های جدید:
از تأثیر رومیزی در فضا غافل نشوید. اگر میزهایتان رومیزی ندارند یه رومیزی بلند با طرحی دلخواه تهیه کنید و تأثیر شگرف آن را ببینید.

یک المان تزئینی جدید:
اگر امکان تهیه یک المان تزئینی جدید و بزرگ و مهم، مثلاً یک مبل یا یک لوستر جدید را دارید، از این روش برای ایجاد تغییر استفاده کنید. تنها یک عضو جدید در مبلمان حس نو بودن و تغییر را به کل مجموعه القا می‌کند.

استفاده از نور طبیعی و رنگ‌های روشن:
تا حد امکان بگذارید نور طبیعی به درون خانه بیاید. پرده‌ها را سبک‌تر انتخاب کنید و رنگ‌های روشن‌تر را نیز برای مبلمان و تزئینات در نظر بگیرید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.