استفاده از شمع در دکوراسیون

استفاده از شمع و نور زیبایش آرامش خاصی به فضا می‌ بخشد. امروزه انواع شمع ها با طرح های مختلف ساخته شده است که زیبایی آن را دو چندان می کند. شمع‌های معطر می‌توانند فضا را دوست داشتنی‌تر سازند، اما بسیاری از ما از شمع‌ها فقط روی میز غذاخوری یا در قفسه‌های تزئینی استفاده می‌کنیم. در این مطلب چند پیشنهاد برای دکوراسیون منزل با شمع آرایی را بیان می کنیم:

در انتها باید اشاره کرد برای تزئین با شمع، از شمع‌هایی با ارتفاع متفاوت، شکل‌ها، رنگ و بوهای مختلف استفاده کنید. همچنین جا شمعی‌ها را باتوجه به فضایی که قرار است در آن استفاده شود انتخاب کنید،اما از تلفیق سبک‌های مختلف نترسید. تأثیر نورهای شمع در نهایت فضایی یکپارچه و زیبا ایجاد خواهد کرد.

روی میز کار: اگر در منزل کار می‌کنید و میزی مختص به کار دارید فراموش نکنید قرار دادن شمع روی آن می‌تواند خستگی را کاهش داده و فضا را مطلوب‌تر سازد.

قفسه‌های سرویس بهداشتی: قرار دادن شمع در قفسه‌ها و کابینت‌های سرویس بهداشتی فضا را بسیار لوکس خواهد کرد.

روی میز اصلی هال: میز اتاق نشیمن باید به یک اندازه کارآمد و زیبا باشد، اگر آن را زیبا بچینید در پایان روز محلی برای آرامش و لذت بردن از تزئینات قشنگ خواهد بود. قرار دادن شمع روی این میز فضا را گرم و دلپذیر می‌کند و چه هنگام پذیرایی از میهمان‌ها، چه هنگام تماشای فیلم با خانواده، آرامش خاصی به فضا می‌بخشد.

در قفسه کتابخانه: استفاده از شمع در تزئین قفسه‌های کتابخانه یکی از کارهای همیشگی طراحان حرفه‌ای است؛ می‌توانید چندین شمع را در فاصله بین کتاب‌ها یا تعدادی را روی کتاب های افقی چیده شده قرار دهید. سعی کنید رنگ شمع و جا شمعی‌ها با رنگ کتاب‌ها هماهنگی داشته باشد.

در آشپزخانه: قرار دادن شمع روی میز ناهارخوری کار نسبتاً رایجی است، اما فراموش نکنید از زیبایی شمع باید در قسمت‌های دیگر نیز بهره برد. قراردادن چند شمع روی کابینت‌ها انجام کارها را دوچندان لذتبخش خواهد کرد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.