طرز تهیه حلیم بادمجان با عدس

حلیم بادمجان یکی از غذاهای مجلسی است که طرفداران بسیاری دارد. بیشتر شهرها غذاهای محلی مخصوصی دارند که به همین دلیل معروف شده است. حلیم بادمجان هم یکی از غذاهای محلی شهر شیراز است که پیشنهاد می کنم در سفر به شیراز حتما این غذا را امتحان کنید، در غیر این صورت با طرز تهیه زیر، این غذا را در منزل خود نوش جان کنید:

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان با عدس:
بادمجان: شش عدد
عدس: یک کاسه ماست‌خوری
گوشت: یک کاسه ماست‌ خوری
پیاز: دو عدد
نعناع: دو قاشق غذاخوری
کشک: یک فنجان
زعفران: یک چهارم قاشق چایخوری
روغن: یک فنجان
نمک و فلفل: به مقدار کافی

طرز تهیه حلیم بادمجان با عدس:
یک کاسه گوشت، یک کاسه عدس، یک پیاز خردکرده، سه تاچهار کاسه آب و کمی نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین را در یک قابلمه ریخته، برای ۴ الی ۵ ساعت می‌پزیم تا گوشت و عدس کاملاً پخته شده و آب آن نیز تبخیر شود، سپس با گوشتکوب آن را می‌کوبیم و دوباره نیم ساعت روی شعله گذاشته و مرتب هم می‌زنیم. شش بادمجان را پوست کنده، وسط آن را برش می‌زنیم و با یک فنجان روغن سرخ می‌کنیم و روغن اضافی آن را توسط دستمال خوب می‌گیریم. می‌توانید از بادمجان کبابی هم استفاده کنید. سپس بادمجان‌ها را به گوشت و عدس پخته‌شده اضافه کرده و می‌کوبیم. نصف فنجان کشک را اضافه کرده بعد غذا را پنج دقیقه روی شعله گذاشته مرتب هم می‌زنیم و بعد شعله را خاموش می‌کنیم. با روغن باقی مانده از بادمجان پیازداغ درست می‌کنیم، سپس روغن پیازداغ را از صافی رد می‌کنیم و با آن نعناع داغ درست می‌کنیم. برای اینکه پیازداغ برشته شود، باید بعد از آن که روغن آن جدا شد، پیازداغ را در یک ظرفی پهن کرده تا خشک و برشته شود. حلیم بادمجان را در ظرف می‌کشیم.
کشک، نعناع داغ، پیازداغ و کمی زعفران آب کرده (برای تزئین) اضافه می‌کنیم. می‌توانید کشک را سه قسمت کرده و با آب لبو و اسفناج و زعفران رنگ کنید. بعد آن را داخل قیف ریخته و طرح مورد علاقه‌تان را بکشید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.