ارزانترین تورهای خارجی کدام‌اند؟

آمارها نشان می‌دهد که ایرانیان بیشتر تمایل دارند به کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ترکیه، دبی، ارمنستان و… سفر کنند. علت این تمایل را می‌توان در مسائل مختلفی مانند ارزان‌تر بودن هزینه سفر به این کشورها، آشنایی با فرهنگ این کشورها، عدم نیاز به اخذ ویزا و نزدیکی این کشورها به ایران دانست.

ترکیه یکی از کشورهایی است که تورهای آن در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. تور ترکیه را می‌توان پرطرفدارترین تور خارجی در میان ایرانیان دانست. در همه فصول سال تعداد زیادی ایرانی این کشورها را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

ترکیه شهرهای توریستی زیادی دارد که هر گردشگر می‌تواند هر نوع سفری را که دوست دارد از میان آنها انتخاب و در یکی از این شهرهای توریستی بهترین سفر زندگی خود را  تجربه کند. تورهای ترکیه را همه گردشگران می‌شناسند؛ این تورها جزو متنوع‌ترین و بهترین تورهای خارجی نزدیک به ایران هستند و در سطحی وسیع از ایران به سمت ترکیه حرکت می‌کنند.

بنابراین باید گفت مقایسه تورهای ترکیه با هم، کار بی‌نهایت دشواری‌ست؛ چرا که در صورت کم‌کاری در توصیف فضا، حق مطلب ادا نمی‌شود و ممکن است یکی از تورهای ترکیه، محبوب‌تر از سایرین به نظر برسد. اما شاید بشود برای روحیه گردشگران نسخه‌ای پیچید تا تور ترکیه به محلی برای تجربه احساسی که گردشگر علاقمند به آن است تبدیل شود.

یکی دیگر از تورهای محبوب و پرطرفدار در میان ایرانیان تور ارمنستان است. اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت را می‌توان نزدیکی به ایران، ارزان بودن قیمت تور، وجود اقامتگاه‌های ارزان قیمت در این کشور و همچنین امکان سفر زمینی به آن دانست.

تورهای خارجی

اما دلایل محبوبیت ارمنستان به همین جا ختم نمی‌شود. ارمنستان کشوری کوچک ولی سرشار از شگفتی‌ست. شاید غیرقابل‌ انتظارترین وجه تور ارمنستان، تعداد بسیار زیاد فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی است که هر ساله در این کشور در قالب تور ارمنستان برگزار می‌گردد. اشتیاق وصف‌نشدنی ارامنه به تئاتر، سبب شده که ایروان پذیرای یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تئاتری دنیا در اکتبر هر سال باشد. در حالی که برای علاقمندان به ورزش و مخصوصاً ورزش‌های آبی نیز فرصت بسیارخوبی مهیا شده تا توانایی خود را محک بزنند؛ زیرا دریاچه سوان جولای هرسال پذیرای یکی از بزرگترین فستیوال های ورزشی ارمنستان می‌باشد و ایروان نیز به عنوان پایتخت و محبوب‌ترین شهر ارامنه با قدمتی سه‌هزار ساله، پذیرای بیش‌ترین تعداد جشنواره‌ها و اعیاد باستانی است.

مردم زیادی که قصد سفر به ارمنستان را دارند؛ سفر خود را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند حداقل یکی از این فستیوال‌ها را از نزدیک ببینند.

اگر قصد دارید یکی از این دو تور را انتخاب کنید و تعطیلات خود را در یکی از دو کشور ترکیه و ارمنستان بگذرانید می‌توانید برای اطمینان بیشتر با کارشناسان آژانس مسافرتی سالیان سفر مشورت کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.