نکاتی برای حفظ هارمونی و یکپارچگی در دکوراسیون

خانه‌هایی که در دکوراسیون آنها سبک‌های مختلف تلفیق شده‌اند اغلب فضایی جذاب و پویا دارند. اما اگر این کار غیر حرفه‌ای انجام شود محیط بسیار مشوش می‌شود و اعضای خانه از آرامش بصری و روحی بی‌بهره خواهند ماند. مهم‌ترین نکته در تلفیق سبک‌های مختلف حفظ یک ویژگی مشترک بین عناصر موجود در اتاق است، بدین ترتیب در عین گوناگونی، هارمونی نیز در فضای شما وجود خواهد داشت. برای حفظ هارمونی و یکپارچگی در دکوراسیون به نکات زیر توجه کنید:

رنگ:
انتخاب یک رنگ به‌عنوان رنگ اصلی باعث می‌شود فضای شما یکدست جلوه دهد. اگر یک مبل قدیمی دارید اما می‌خواهید یک صندلی مدرن نیز به اتاق نشیمن اضافه کنید آن را همرنگ مبلتان بگیرید. در فضاهای کوچک رنگ‌های خنثی و سیاه و سفید انتخاب مناسبی به‌عنوان رنگ اصلی‌اند.

اندازه وسایل:
اندازه عناصر مبلمان باید همخوانی داشته باشند. اگر یک صندلی ظریف را کنار مبلی بزرگ و جا گیر قرار دهید تعادل فضا را بر هم می‌زنید. اما به‌طور مثال می‌توانید صندلی‌های میز ناهارخوری را در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تهیه کنید، ارتفاع یکسان آنها احساس یکپارچگی را القا خواهد کرد.

رعایت تعادل:
لازم نیست وسایل روی میزهای عسلی یا وسایل دو طرف تخت دقیقاً قرینه باشند. اما برای حفظ تعادل بصری سعی کنید اجزایی که بار بصری یکسان دارند روی هر میز قرار دهید. اگر یک میز به نسبت دیگر «خالی» به نظر می‌رسد باید چیدمان را عوض کنید.

چینش عناصر:
اگر یک سمت اتاق شما سبکی قدیمی با مبلمان قدیمی دارد و سمت دیگر تماماً مدرن است فضا بی‌هویت به نظر می‌رسد. سبک‌های مختلف را کاملاً تلفیق کنید و عناصر مدرن و قدیمی را در کنار هم در کل اتاق پخش کنید.

مبلمان تک:
سعی کنید هر کدام از عناصر مبلمان یک نمونه مشابه به لحاظ رنگ، جنس یا مدل داشته باشد. مبلمان تک که با هیچ یک از سایر مبل‌ها همخوانی و وجه مشترک ندارد در فضا جا نمی‌افتد.

شکل عناصر:
وسایلی را انتخاب کنید که شکل و خطوط کلی آنها مشابه است. مبلی بزرگ با دسته‌های گرد و انحنا دار در کنار میزی کاملاً مربعی با لبه‌های تیز خوب نمی‌شیند.

تلفیق در یک بخش:
می‌توانید در یک بخش خاص مثل میز ناهارخوری نیز سبک‌های مختلف را تلفیق کنید. صندلی‌های مدرن و امروزی را کنار مدل‌های کلاسیک و قدیمی‌تر قرار دهید و روشنایی بالای میز را چیزی میان این دو انتخاب کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.