در کم کاری و اشتباهات کارمندانتان شما هم مقصرید

خیلی از مدیران ممکن است از اینکه کارمندان‌شان کم انرژی هستند، تمام تلاش‌شان را نمی‌کنند، به کار علاقه نشان نمی‌دهند یا اینکه مجموعه به اهداف تعیین شده دست پیدا نمی‌کند، شکایت می‌کنند. اما بسیاری از کارشناسان بازار کار معتقدند وقتی چنین فضایی در محیط کار به وجود می‌آید مشکل خود مدیران هستند نه دیگران! در واقع عملکرد ضعیف شرکت به ضعف مدیریت آن برمی‌گردد و رفتارها و شیوه مدیریتی اشتباه باعث می‌شود کارمندان هم به اصطلاح دل به کار ندهند. اگر مدیر هستی تمرین و تلاش کنید که این رفتارها را نداشته باشید:

– مدیرانی که همیشه سرشان شلوغ است باعث دلزدگی کارمندان‌شان می‌شوند. چون وقتی برای آشنا شدن با کارمندان و حرف زدن با آنها ندارند. طبیعی است که در چنین شرایطی کارمند هم انگیزه و علاقه‌ای به پیشرفت و هر روز بهتر شدن شرایط مجموعه نداشته باشد.

– اگر برای گرفتن تصمیم‌ها کمتر از همه به کارمندان‌تان فکر می‌کنید و پیش‌بینی نمی‌کنید این تصمیم چه اثری ممکن است بر آنها داشته باشد، بدانید که ضرر می‌کنید. ممکن است شما با همین تصمیم‌ها باعث ایجاد مشکلات برای کارمندان شوید و نمی‌توانید انتظار داشته باشید آنها با تمام توان برای شما کار کنند.

– خیلی وقت‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که باید سریع حل شود اما نباید همیشه کارهایی به کارمندان بسپارید که سریع انجام شوند. این کار استرس زیادی به آنها منتقل می‌کند و این استرس بر کار آنها اثر منفی دارد.

– تا وقتی کارمندان از اهداف شرکت بی‌خبر باشند نمی‌توانند بخوبی برای آن تلاش کنند چون نمی‌دانند برای چه باید تلاش کنند! فکر نکنید اهداف شرکت مربوط به مدیران است و فقط خودتان باید از آن باخبر باشید. برای کارمندان توضیح بدهید و آنها را در حس مشارکت سهیم کنید.

– اصرار بر حفظ محیط کاری قدیمی و کهنه از نظر روحی باعث افسردگی و خستگی کارمندان می‌شود و این بر عملکرد آنها تأثیر منفی دارد. شرایط کار را برایشان بهتر کنید و تغییراتی در محیط بدهید که باعث افزایش انرژی و روحیه آنها شود.

– اگر کارمندان پس از هر بار ارائه ایده‌هایشان با پرخاش یا برخوردهای نامناسب شما رو به رو شوند دیگر تلاش نمی‌کنند برای حل مسائل و پیشرفت شرکت فکر و تلاش کنند.

– ممکن است کارمندان به کمک شما نیاز داشته باشند. اینکه در چنین شرایطی به آنها بگویید خودشان باید مسائل را حل کنند باعث می‌شود احساس کنند شما برایشان اهمیتی قائل نیستید و نمی‌خواهید کمک کنید. آن وقت انتظار نداشته باشید کارمندان برای پیشرفت مجموعه به شما کمک کنند.

– در برابر موفقیت‌های مجموعه و کارمندان بی‌تفاوت نباشید. بی‌تفاوتی یعنی اینکه این مسأله برایتان اهمیتی ندارد و به مرور به کارمندان یاد می‌دهید برای آنها هم موفقیت مجموعه بی‌اهمیت باشد.در چنین شرایطی جشن کوچکی بگیرید و از آنها تشکر کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.