نکاتی درباره فر کردن مو

بعضی از خانم ها به فر کردن موهای خود علاقه زیادی دارند ولی گاهی فر کردن مو باعث شکنندگی و سوختن موها می شود. پس باید بعد از فر کردن مو به خوبی از آن مراقبت کنید، عدم نتیجه مطلوب علت های زیادی دارد که مهمترین آن به بافت موها مربوط می شود.

بعضی مواد فر کننده باید به مدت طولانی روی موها باقی بماند تا بتواند موها را فر کنند. اگر این مواد زودتر از زمان لازم شسته شوند، موها به خوبی فر نمی شوند. اگر ماده خنثی کننده نیز به مدت لازم روی موها نماند یا به دلایلی عمل نکند، پیوند های شیمیایی به حالت اولیه برمی گردند و در نتیجه فر شدن موها به طور مطلوب انجام نمی گیرد. خنثی کننده هایی که حاوی پراکسید هیدروژن هستند بعضی اوقات تضعیف و غیر فعال می شوند و در نتیجه، خنثی کردن به خوبی انجام نگرفته و نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

نکته بعدی، فر کردن در بارداری است. اگر چه بعضی از آرایشگران عقیده دارند که در بارداری موها کمتر فر دائم به خود می گیرند اما هیچ پایه و اساس علمی برای این عقیده وجود ندارد. از آنجایی که قسمت قابل رویت موها در بالای سر یک بافت مرده است، تغییرات به وجود آمده در بدن نظیر بارداری تاثیری بر این قسمت موها ندارد. بعضی اوقات شدت چربی موها در دوران بارداری به خاطر تغییر فعالیت غدد چربی پوست سر، نوسان می کند. این تغییر ممکن است بافت و ظاهر موها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قبل از فر کردن دائمی موها به خوبی با شامپو شسته شوند، تغییرات چربی هیچ تاثیری در فر کردن مو نخواهد داشت.

در آخر نیز توصیه می کنم به علت تغییرات ساختمانی ناشی از مواد شیمیایی در مواد فر شده باید نکاتی را در هنگام شامپو زدن و شانه کردن رعایت کنید.

شامپوی مناسب، شامپوی اسیدی ضعیف است که نسبت به انواع قلیایی آن در موقع خیس کردن کمتر باعث باد کردن موها و در نتیجه جدا شدن سلول های لایه خارجی می شود. استفاده از یک نرم کننده بعد از شامپو نیز الزامی است؛ چون شانه زدن را آسان می کند و درخشندگی را به موها برمی گرداند. استفاده از حالت دهنده همچنین با کاهش ایجاد الکتریسیته ساکن از سیخ شدن موها جلوگیری می کند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.