چگونه با روش خانگی از شر آکنه خلاص شویم؟

امروزه بیشتر دختر های جوان که در سن بلوغ به سر میبرند دچار جوش هایی روی پوست میشوند. اما متاسفانه به جای اینکه به دنبال درمان جوش های صورت خود باشند با استفاده از انواع لوسیون و کرم پودر ها جوشهای صورت خود را مخفی میکنند که این کار عوارضی دارد که بعدها خود را نشان میدهند. آکنه را با راحت ترین روش ها در خانه درمان کنیم!!!!!

۱- بیشتر بخوابید
با توجه به یک تحقیق صورت گرفته، به ازای هر یک ساعت خوابی که شما در شب از دست میدهید، خطر ابتلا به استرس روانی ۱۴ درصد افزایش میابد. اما این چه ربطی به آکنه دارد؟ سونیا بادرشیا، یک متخصص پوست در دنویل میگوید: استرس، تولید گلوکوکورتیکوئید را افزایش میدهد که میتواند به اختلالاتی در ساختار و عملکرد پوست منجر شود و این میتواند شرایطی مانند آکنه را بدتر کند. برای داشتن زیبایی تان، ترموستات را پایین بیاورید و بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سلسیوس قرار دهید. محققان فرانسوی دریافتند که یک دمای بدن خنک تر، به خواب رفتن را پس از دراز کشیدن در رختخواب آسان تر میکند.

۲- رژیم غذایی تان را تغییر دهید
برخی مواد غذایی باعث میشود که قند خونتان به سرعت بالا برود که باعث افزایش انسولین میشود. انسولین بیش از حد در خون شما میتواند باعث تغییراتی در بدن شما شود که به رشد سلول های مسدود کننده منافذ منجر میشود. همچنین میتواند فعالیت در غدد چربی شما را افزایش دهد. بنابراین تغییراتی در وعده غذایی تان ایجاد کنید. یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه نشان میدهد که اگر غلات کامل، لوبیا و سبزیجات بیشتری به رژیم غذایی تان اضافه کنید و ماکارونی، برنج سفید، نان سفید و شکر را کاهش دهید، ممکن است پوستتان کمتر جوش بزند.

۳- ورزش کنید
ورزش به کاهش استرس کمک میکند که ممکن است در بروز آکنه نقش مهمی داشته باشد. همچنین فعالیت بدنی با افزایش گردش خون شما که اکسیژن بیشتری که به سلول های پوست میفرستد و مواد زائد سلول را دور میکند، به پوستتان کمک مینماید. اما به یاد داشته باشید که عرق ناشی از ورزش میتواند به وسیله تحریک پوست شما، منجر به بروز جوش شود. بنابراین مهم است که بلافاصله پس از تمرین، دوش بگیرید.

۴- آب بنوشید
افزایش مقدار آبی که مینوشید، یک راه عالی برای دفع سموم داخلی و آب رسانی به پوستتان از درون به بیرون است. در حالی که هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد که نشان دهد سموم منجر به جوش میشوند، محققان در دانشگاه میسوری کلمبیا دریافتند که خوردن حدود ۲ فنجان آب، به طور قابل توجهی جریان خون را در سراسر بدن و پوست افزایش میدهد.

۵- ضد آفتاب بزنید
در استفاده از ضد آفتاب روی صورتتان تردید داشته باشید. اما التهاب ناشی از سوختگی میتواند آکنه شما را بدتر کند یا به لکه های تیره، بیشتر منجر شود. به علاوه، ماندن در مقابل نور خورشید بدون ضد آفتاب، خطر ابتلای شما به سرطان پوست را افزایش میدهد. هر زمانی که در آفتاب هستید، از ضد آفتاب استفاده کنید.

۶- از طرفداران اسید های چرب امگا ۳ شوید
مشخص شده که امگا۳، تولید لکوترین b4 (مولکولی که میتواند سموم را افزایش دهد و باعث التهابی آکنه شود را کنترل کند) امگا۳ میتواند در مکمل های غذایی یا در مواد غذایی ماندد گردو، آووکادو، روغن بذر کتان و ماهی سالمون یافت شوند.

۷- دو بار در روز صورتتان را بشویید
دکتر کارولین یعقوب، متخصص پوست در شیکاگو میگوید: صورت نسبت به هر بخش دیگری از بدن، غدد تولید کننده چربی بیشتری دارد. فرض کنید روی آن با آرایش، عرق، هوای آلوده، گرد و غبار و گرد و خاک پوشیده شود، در این صورت یک ترکیب کننده منافذ خواهید داشت که اگر به طور مرتب شسته نشود، به داخل پوستتان نفوذ کرده و منافذ را پر خواهد کرد و منجر به دانه های سرسیاه و جوش میشود. حتی اگر دوبار در روز دوش نمیگیرید، مهم است که صورتتان به طور کامل و به آرامی در صبح و شب بشویید.

۸- لایه برداری کنید
مطمئنا غدد چربی بیش فعال میتوانند منجر به جوش شوند اما غدد چربی با عملکرد ضعیف هم میتواند باعث بروز جوش گردد. پوست خشک دارای ترک های کوچکی است که در آن باکتری ها میتوانند رشد کنند. به علاوه، پوسته پوسته شدن بیش از حد میتواند منجر به مسدود شدن منافذ گردد.
راه حل: چند بار در هفته، پوستتان را با یک اسکراپ مخصوص صورت، به آرامی لایه برداری کنید و پس از آن از یک مرطوب کننده غیر کومدون زا استفاده نمایید.

۹- تلفن همراهتان را میکروب زدایی کنید
مطالعات متعدد نشان داده اند که تلفن های همراه، منبع میکروب ها هستند. در طول روز معین، تلفن همراه شما میتواند در معرض هزاران باکتری قرار بگیرد که از انگشتان دست شما (از طریق تایپ کردن پیام کوتاه) به صورتتان ( از طریق صحبت کردن) و بالعکس منشر شوند. علاوه بر این، حرارت تولید شده توسط گوشی شما میتواند به تکثیر باکتری ها کمک کند. برای جلوگیری از نشستن میکروب ها روی صورتتان، هر روز سطح گوشی تان را به یک ضد عفونی کننده دست، تمیز کنید. بهتر است از هدفون استفاده نمایید.

۱۰-مراقب محصولات مو باشید
آکنه جوشی است که به وسیله محصولات مراقبت از مو از جمله نرم کننده، شامپو، ژل و اسپری مو به وجود می آید. این فرم از آکنه زمانی اتفاق میافتد که روغن های محصولات آرایش مو به داخل پوست نفوذ میکنند. معمولا در اطراف خط رویش مو، باکتری های آکنه زا را در منافذ به دام میاندازند. برای مقابله با این مشکل، از محصولات مو قبل از شستن صورتتان استفاده کنید تا هر گونه مواد باقی مانده تولید کننده جوش بتواند شسته شود. یا محصولاتی را انتخاب کنید که بدون روغن هستند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.