مجریان زن شبکه های خارجی که ایرانی هستند

۱- ثریا صالح لواسانی
خبرنگار و مجری خبر سوئدی – ایرانی که در شهر اوپسالای سوئد بدنیا آمده و در همانجا نیز رشد کرد. وی مجری خبر TV4 است.

ثریا صالح لواسانی

۲- مریم نمازی
خبرنگار و مجری خبر بریتانیایی که برای شبکه انگلیسی الجزیره در لندن کار می کند.

مریم نمازی

۳- شالی زمردی
مجری خبر اخبار صبحگاهی شبکه FOX در آمریکا

شالی زمردی

۴- آسیه نامدار
آسیه نامدار با سابقه ۲۰ سال کار در CNN، اکنون مجری خبر شبکه CCTV آمریکاست. خانم نامدار در سال۱۹۶۷ از پدر و مادری ایرانی در کراچی پاکستان به دنیا آمد.

آسیه نامدار

۵- رودی بختیار
رودی بختیار در سال ۱۹۶۹ از پدر و مادری مهاجر در آمریکا به دنیا آمد. شاپور بختیار (آخرین نخست وزیر دوران پهلوی) عموی پدر او و ثریا اسفندیاری (همسر دوم محمد رضا شاه پهلوی) از وابستگان پدری او بود. رودی بختیاری سابقه کار در چندین شبکه خبری از جمله سی ان ان و رویترز را دارد و اکنون مجری خبر Thomson Reuters television است.

رودی بختیار

۶- کریستیان امانپور
خبرنگار ایرانی – بریتانیایی شبکه سی ان ان -وی متولد سال ۱۹۵۸ در لندن است.
کریستین امان‌پور فرزند محمد امان‌پور مدیر هواپیمایی ایرانی و همسر بریتانیایی او پاتریشیا است. خانواده وی اندکی پس از تولد او از لندن به تهران نقل مکان کردند. کریستین تحصیلات خود را تا سن یازده سالگی در ایران و پس از آن تا پایان دوره دبیرستان در بریتانیا انجام داد. سپس به دانشگاه رودآیلند در آمریکا رفت و تحصیل خود را در رشته روزنامه‌نگاری در سال ۱۹۸۳ به پایان رساند. او که پیش‌تر به مدت ۲۰ سال گزارشگر ارشد بخش اخبار بین‌المللی شبکه خبری سی‌ان‌ان بود از سال ۲۰۱۰ مجری برنامه «این هفته» در شبکه ای‌بی‌سی است.گفته می‌شود امان‌پور بالاترین دستمزد را در میان خبرنگاران جهان دارد. گزارش‌های او تضمین کننده اهمیت یک خبر است.

کریستیان امانپور

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.