کاربرد رانر در دکوراسیون آشپزخانه

در قدیم رومیزی ها به شکل پارچۀ توری‌ شکل یا مخمل بود که کل میز را می پوشاند و از لبه آن آویزان می‌ شد. اما امروزه شکل میزها تغییر یافته و زیبایی آن دوچندان شده است بنابراین بهتر است برای حفظ زیبایی آن کل میز را نپوشانید و از رانر استفاده کنید. رانر همان رومیزی مستطیل‌شکل با طول زیاد و عرض کم است که روی میز ناهارخوری انداخته می‌شود.

ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل می‌تواند با کارهای ساده و کوچکی مثل تغییر تزئینات روی میز ناهارخوری صورت گیرد. رانر یا رومیزی‌های باریکی که برای میز ناهارخوری طراحی شده‌اند در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها موجود بوده و می‌توانند نمایانگر سلایق شخصی شما باشند. از آنجایی که تنوع رومیزی‌ها زیاد است باید مواظب باشید هنگام خرید گیج نشوید و انتخاب درستی کنید. لازم است رومیزی مطابق با سلیقه‌تان و همخوان با مبلمان و صندلی‌ها باشد.

رانر بلند در طول میز
یک انتخاب تهیه رانری بلند است که در طول میز قرار گرفته و ادامه‌اش از دو طرف آویزان می‌شود. اگر زیر آن رومیزی دارید بهترین اندازه آن است که رانر دقیقاً تا امتداد لبه رومیزی پایین بیاید. می‌توانید یک رانر را در وسط میز بیندازید و بدین ترتیب خط مرکزی تعریف کرده و ظروف و وسایل را در امتداد آن قرار دهید. همچنین می‌توانید در دو سمت میز با کمی فاصله دو رانر انداخته و فضا را متفاوت‌تر کنید.

رانر کوتاه
هرچند شکل قبلی شکل سنتی استفاده از رانر است اما امروزه رانر‌های کوتاه‌تر نیز رواج یافته‌اند. رانر کوتاه برای میزی که بافت جذاب و زیبایی دارد انتخاب بهتری است تا فرصت نمایش خود میز نیز وجود داشته باشد. معمولاً رانر‌های کوتاه برای فضاهای خودمانی‌تر و کمتر رسمی استفاده می‌شوند.

ترکیب رانر و رومیزی
استفاده از رانر به معنی حذف رومیزی نیست. درست برعکس، ترکیب این دو می‌تواند نوعی تزئین به میز ببخشد اما فراموش نکنید رنگ رومیزی و رانر باید متضاد باشد تا هر دو به چشم آیند. همان‌طور که گفته شد مهم است که اندازه هر دو یکی باشد.

رانر عرضی
برای اینکه فضا صمیمی‌تر و گرم شود از چند رانر کوتاه به‌صورت عرضی استفاده کنید. بهتر است رانر‌ها در مقابل صندلی‌ها باشند. رانر عرضی روی میزهای بلند بازی بصری زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین نوعی تقسیم‌بندی برای قرار دادن ظروف نیز ایجاد می‌کند.

چیدمانی کاملاً جدید
از امتحان کردن چیدمان‌های جدید نترسید. به‌طور مثال روی میز گرد می‌توانید دو رانر را به‌صورت ضربدری روی هم بیندازید. بدین ترتیب هم ترکیبی خلاقانه دارید، هم محل تلاقی رانر‌ها نقطه عطف بصری است که می‌توان عنصر تزئینی اصلی را روی آن گذاشت و باقی چیدمان را با توجه به آن طراحی کرد.

 

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.