راهکارهایی آسان برای کاهش قرمزی پوست

قرمزی پوست مشکل رایجی است که بعضی افراد با آن روبرو هستند. افرادی که دچار این مشکل هستند معمولاً دردی ندارند و این مشکل خطرناک نیست اما ظاهر پوست را نازیبا می کنند. قرمزی پوست به دلایل متنوعی ایجاد می‌شود. قرمزی پس از یک ورزش سنگین یا پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب و قرمزی به جا مانده از جوش‌ها از رایج‌ترین انواع این مشکل‌اند. در این شماره چند درمان ساده و خانگی برای کاهش این علائم پوستی را برمی‌شماریم.

اوت میل یا دانه‌های جو پرک شده:
اوت میل یا دانه‌های جو پرک شده کمک می‌کند تا تورم و قرمزی پوست فروکش کند. مقداری اوت میل را خوب له کرده و با اندکی آب گرم مخلوط کنید تا شکل خمیر شود. این ترکیب را به پوست زده و بگذارید ۱۰ دقیقه روی آن بماند.

روغن نارگیل:
روغن نارگیل نیز به کم کردن قرمزی کمک می‌کند. اما فراموش نکنید این ماده می‌تواند باعث بسته شدن منافذ و جوش زدن شود، پس فقط مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

عسل:
ماده شناخته شده دیگر عسل است. پوست را خوب شسته و سراسر آن را عسل بمالید. بگذارید عسل برای ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. تأثیر عسل در کاهش تورم و قرمزی جادویی است.

سرکه سیب:
سرکه سیب به خاطر خاصیت اسیدی‌اش کمک می‌کند میکروب‌هایی که باعث قرمزی می‌شوند از بین بروند. سرکه سیب و آب گرم را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و پارچه‌ای را به آن آغشته کنید و به پوست بزنید. محلول را بیشتر از ۵ دقیقه روی پوست نگه ندارید.

چای بابونه:
چای بابونه راهکار ساده دیگر مقابله با قرمزی پوست است. چای را دم کرده و پس از آنکه خوب رنگ داد آن را در یخچال بگذارید تا کاملاً سرد شود. سپس دستمالی را به محلول آغشته کرده و به سطح آسیب دیده بمالید.

آلوئه ورا:
آلوئه ورا برای کاهش قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی بسیار مؤثر است. انواع ژل‌های آلوئه ورا در بازار موجود است اما با خرید خود آن و شکستن ساقه‌اش نیز می‌توانید آلوئه ورا تنها را بدون ترکیب با مواد شیمیایی استفاده کنید.

ماسک خیار:
ماسک خیار احتمالاً معروفترین ماسک پوستی است. برای تهیه آن خیار را پوست کنده و در مخلوط کن بریزید. برای برطرف کردن قرمزی پوست آن را با یک قاشق ماست نیز مخلوط کنید و ترکیب را برای ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.