طرز تهیه قرابیه سیب و هویج

قرابیه نوعی شیرینی سنتی تبریز است که می تواند هم برای بزرگسالان و هم برای بچه ها لذیذ باشد. این شیرینی یک شیرینی مجلسی است که در شهرهای مختلفی همچون قزوین، مراغه و زنجان نیز پخته می شود.

مواد میانی شیرینی:
هویج: ۳ عددمتوسط (رنده شده)
سیب: ۲ عدد درشت (رنده شده)
کره: ۱۰ گرم
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
دارچین: ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه خمیر:
آرد: یک و نیم لیوان (کمی بیشتر، تا جایی که خمیر نرمی داشته باشیم و اصلاً به‌دست نچسبد)
کره نرم شده: ۱۲۵ گرم
پودرقند: ۱ چهارم لیوان+ ۱ قاشق
زرده تخم مرغ: ۱عدد
ماست: ۱ قاشق غذاخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
گردو: ۱ سوم لیوان برای داخل شیرینی

طرز تهیه قرابیه سیب و هویج:
کره و پودر قند را حدود ۵ دقیقه بزنید. بعد زرده و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بعد از آن ماست را بریزید و ۱ دقیقه با همزن بزنید. بیکینگ پودر و ۱و نیم لیوان آرد الک شده را یک دفعه اضافه کرده و با دست ورز دهید. اگر نیاز داشت تا نصف لیوان دیگر هم مجاز هستید آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر به دست آمده کاملاً نرم باشد و اصلاً به دست نچسبد. این خمیر نیاز به استراحت ندارد. بلافاصله از خمیر به اندازه یک گردو برداشته و روی کاغذ روغنی یا پلاستیک آن را با وردنه باز کنید. از مواد میانی بین آن بگذارید و چند عدد گردوی نگینی شده هم بگذارید. شیرینی‌ها را فرم دهید و روی کاغذ روغنی بچینید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید. برای تزئین هم از شکلات سفید و خلال پسته خرد شده و برگ گل محمدی استفاده کنید. با این میزان مواد حدود۲۰ عدد شیرینی به دست می‌آید.

طرز تهیه مواد میانی:
هویج و سیب رنده شده را با شکر و کره روی حرارت زیاد بگذارید تا آب بیندازد. بعد حرارت را ملایم کنید تا کاملاً آبش تبخیر شود و وقتی هویج و سیب رنده شده را با قاشق فشار می‌دهید اصلاً آبی نداشته باشد. حالا دارچین را اضافه کرده و مخلوط کنید و بعد از روی حرارت بردارید تا کاملاً سرد شود.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.