ماسک‌های جوی دوسر برای انواع پوست

جو دوسر که به نام علمی Avena sativa شهرت دارد یکی از سالم‌ ترین غلات روی کرۀ زمین است. این دانه مفید گلوتن ندارد و منبع بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌ شود. جو دو سر علاوه بر اینکه برای سلامتی قلب، کنترل دیابت، کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و افزایش ایمنی بدن مفید است در زیبایی پوست هم موثر است.

اوت میل، سرکه سفید، عسل، لیمو
این ماسک برای پوست‌های لک دار مناسب است. عسل به مرطوب نگه داشتن پوست و لیمو به از بین بردن لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند. سرکه سفید نیز به تنظیم ph پوست کمک می‌کند. سه قاشق چایخوری اوت میل را با ¼ آب گرم، یک‌قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه و یک قاشق سرکه سفید مخلوط کنید. آن را ۱۰ دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب گرم پاک کنید.

اوت میل، گوجه فرنگی
این ماسک برای پوست‌های معمولی و متمایل به چرب توصیه می‌شود. گوجه فرنگی خاصیت جذب چربی دارد و اوت میل نیز چربی اضافه پوست را می‌گیرد. کافی است یک گوجه کوچک را در مخلوط کن له کنید و با دو قاشق غذاخوری اوت میل ترکیب کنید. این ماسک را می‌توانید روی پلک‌ها و لب‌ها نیز بزنید. برای تأثیر بیشتر می‌توان ماست هم به این ترکیب اضافه کرد.

اوت میل، سفیده تخم مرغ، روغن زیتون
این ماسک برای سفت و کشیده شدن پوست بسیار مؤثر است. سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی است که پوست صورت را کشیده و همان خاصیت «لیفتینگ» را دارد. این ویژگی افتادگی پوست را که به سبب بالا رفتن سن ایجاد می‌شود کندتر می‌کند. روغن زیتون نیز آنتی اکسیدان و نرم‌کننده‌ای قوی است. برای ساخت این ماسک یک سفیده تخم مرغ را به هم بزنید تا کف کند، سپس یک قاشق غذا خوری اوت میل و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. پاک کردن این ماسک از صورت ممکن است کمی دشوار باشد بنابراین بهتر است قبل از حمام آن را بزنید. در غیر این صورت برای پاک کردن ماسک انگشتان را در حرکت دایره‌ای به آرمی روی پوست بکشید.

اگر می‌خواهید صورت شفاف و روشنی داشته باشید ماسک زیر را امتحان کنید:
ماسک سفیدکننده صورت فوری

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.