طرز تهیه خورش آلواسفناج

امروزه مردم بسیاری از کشورها از اسفناج در غذاهای خود استفاده می کنند و این به دلیل خواص شگفت انگیزی است که اسفناج دارد. مردم ایران هم از این قاعده مستثنا نیستند و از این گیاه فوق العاده در انواع غذاهای خود استفاده می کنند. یکی از این غذاها خورش آلواسفناج است که طرز تهیه آن در مطلب زیر بیان شده است:

مواد لازم برای تهیه خورش آلواسفناج:
گوشت خورشی: ۳۰۰ گرم
اسفناج آبپز شده: ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ و ریز خرد شده: ۱ عدد
آلو خورشی: ۱ پیمانه
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
ادویه: خورشی و زردچوبه و فلفل
قرمز: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم

نکته:
اگر تمایل دارید این خورش را ملس میل کنید از مقدار آبلیموی دستور کم کنید و یک قاشق غذاخوری شکر به خورش اضافه کنید.زمان اضافه کردن شکر به خورش همراه با آلوچه هاست.

طرز تهیه خورش آلواسفناج:
اول از همه آلوها را به مدت ۱ ساعت خیس کنید و کنار بگذارید. اسفناج آبپز شده را ساتوری کرده و با مقدار کمی روغن روی حرارت سرخ کنید تا رنگش عوض شود. میزان سرخ کردن اسفناج کاملاً سلیقه‌ای است. بعضی‌ها حسابی سرخش می‌کنند و بعضی‌ها فقط کمی تفت می‌دهند.
در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز ریز خرد شده را سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. بعد به آن ادویه خورشتی، زردچوبه و فلفل قرمز بزنید و کمی تفت دهید. حالا گوشت‌های خورشی را به پیاز اضافه کرده و با حرارت بالا تفت دهید تا رنگ گوشت‌ها کاملاً عوض شود. بعد هم ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم گوشت‌ها نیم پز شوند.
بعد از نیم پز شدن گوشت‌ها، اسفناج‌های سرخ شده را به خورش اضافه کنید و اگر نیاز بود به آن کمی آب جوش اضافه کنید. ولی یادتان باشد این خورش هرچه کم آبتر باشد خوشمزه‌تر می‌شود. دوباره اجازه دهید به مدت ۱ ساعت گوشت‌ها با اسفناج کاملاً بپزند و خورش جا بیفتد. ۳۰ دقیقه مانده به سرو خورش، آلوها را به همراه نمک و فلفل و آبلیمو به آن اضافه کرده و اجازه دهید با هم بجوشند. در انتها خورش را با برنج زعفرانی سرو کنید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.