طرز تهیه کتلت عدس

عدس یکی از انواع حبوبات است که به دلیل وجود آهن مصرف آن بسیار توصیه شده است. عدس نسبت به حبوبات دیگر سریع تر پخته می شود و تنوع غذایی بیشتری هم دارد. یکی از غذاهایی که با عدس پخته می شود کتلت عدس است که طرز تهیه آن در مطلب زیر بیان شده است:

مواد لازم برای تهیه کتلت عدس:
عدس: یک لیوان
سیب زمینی: یک عدد بزرگ
پیاز: یک عدد کوچک
تخم مرغ: سه عدد
پودر سیر: یک قاشق چایخوری
آرد سوخاری: سه قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
ماست: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت عدس:
عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید. عدس خیس خورده را داخل قابلمه بریزید و دو یا سه لیوان آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد و پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با گوشتکوب بکوبید یا از چرخ گوشت رد کنید تا عدس خوب له شود. سیب‌زمینی را با پوست خوب بشویید و بگذارید در قابلمه و سه لیوان آب اضافه کنید تا نیم پز شود. سپس پوستش را پاک و رنده ریز کنید. پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود. سپس عدس و سیب زمینی میکس شده، تخم مرغ، پودر سیر، نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه و خوب مخلوط کنید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید و در آخر ماست بریزید. پس از اینکه مایه کتلت آماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. دست‌تان را مرطوب کرده یا به سفیده تخم‌مرغ آغشته کنید.مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود، سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ و برشته شود (تمام کتلت‌ها را به همین صورت آماده کنید)

نکته:
نکته ۱:می توانید برای شکل دادن کتلت‌ها از قالب استفاده کنید.

نکته ۲: می‌توانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید .مایه کتلت را زیاد از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه‌ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به آن شکل دهید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.