طرز تهیه ژله رولی و ژله ویترینی

ژله یکی از دسرهای خوشمزه و محبوبی است که در بیشتر مجالس دیده می شود. تقریبا همه افراد ژله دوست دارند و در این بین کودکان بیشتر از همه این دسر را دوست دارند. در مطلب زیر طرز تهیه یک ژله مجلسی را برای شما آورده ایم:

مواد لازم برای تهیه ژله رولی:
پودر ژله: به مقدار لازم
بستنی: نصف پیمانه

طرز تهیه ژله رولی:
برای هر بسته ژله (با طعم دلخوره) یک پیمانه آب جوش (۲۰۰میلی لیتر) روی ژله ریخته و روی بخار آب می‌دهیم تا ذرات ژله کاملاً حل شوند. کمی که از حرارت افتاد نصف پیمانه بستنی را به آن اضافه کرده و با ژله کمی مخلوط می‌کنیم. فقط زیاد هم نزنید تا در آخر حالت سایه روشن داشته باشد.
کف سینی ۲۰ در ۳۰ سانتیمتری را سلفون می‌گذاریم. نیاز به چرب کردن سلفون نیست (اگر سینی کوچکتر باشد ژله می‌شکند) ژله را روی سینی ریخته و سینی را درون یخچال به مدت ۳۰تا ۴۵دقیقه قرار می‌دهیم تا ببندد. سپس از طول برش زده و رول می‌کنیم. اگر بخواهید لبه‌های گلبرگ حالت دالبر پیدا کند، یک طرف برش‌ها را به شکل دالبر برش بزنید. ژله نباید ضخیم باشد چون موقع رول کردن ترک می‌خورد. مقدار آب و بستنی هم نباید کم یا زیاد شود. مدت گذاشتن در یخچال نیز باید به اندازه باشد چون اگر بیشتر از حد باشد ژله خیلی سفت شده و باز ترک می‌خورد.

نکته:
نکته ۱: دلایل شکسته شدن ژله رولى:
– پهن برداشتن ژله
– زیاد قرار دادن ژله در یخچال قبل از رول کردن ژله
نکته ۲: بستنی باید در دمای اتاق باشد تا کاملاً باز شود.
نکته ۳: بستنی را زیاد هم نزنید. در حدی که با ژله مخلوط شود کافی است.
نکته ۴: اگر ژله سرد شود ژله رولی دو رنگ نمی‌شود.
نکته ۵: سینی را در یک سطح صاف در یخچال قرار دهید بعد مواد را داخل سینی بریزید.
نکته ۶: زمان کافی برای گرفتن ژله در یخچال ۴۵دقیقه است با انگشت امتحان کنید اگر انگشت روی ژله فرو نرود در همین حد کافی است و ژله آماده برای رول کردن است.

مواد لازم برای تهیه ژله ویترینی:
پودر ژله، آلوئه ورا و نعناع: به مقدار لازم
بستنی وانیلی یا خامه زده شده: نصف لیوان

طرز تهیه ژله ویترینی:
ژله لیمو و نعناع را معمولی درست کرده و در لیوان مورد نظر می‌ریزیم و به صورت کج در یخچال می‌گذاریم تا نیم بند شود. بعد ژله بستنی آلوئه ورا را درست می‌کنیم (یک بسته ژله آلوئه ورا را با دو لیوان آب جوش ترکیب کرده و خنک که شد به آن نصف لیوان بستنی وانیلی یا خامه زده شده اضافه می‌کنیم. خوب مخلوط می‌کنیم تا بستنی به خورد ژله برود). بعد این ترکیب را روی ژله لیمو و نعناع می‌ریزیم و باز به صورت کج (لیوان‌ها را تا آخر کار سعی کنید تکان ندید) در یخچال می‌گذاریم تا نیم‌بند شود. حالا ژله رولی را روی ژله بستنی آلوئه ورا قرار می‌دهیم. بعد روی آن کمی ژله آلوئه ورای معمولی که خنک شده ریخته و دوباره در یخچال می‌گذاریم تا ببندد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    ببخشید واقعا درست میشه ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.