بیت کوین با ارزش ترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸

بیت کوین در سال ۲۰۱۷ رکورد دار بود، ارزش بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۱۷ با ۹۰۰ دلار آغاز شد و در ماه اکتبر ۲۰۱۷ به ۶۳۰۰ دلار رسید. بسیاری از کارشناسان این افزایش قیمت را نوعی حباب می دانستند و عقیده داشتند که قیمت بیت کوین کاهش می یابد، اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که با وجود نوسانات موجود در آن، قیمت آن روز به روز درحال افزایش است و احتمالا در طی چند سال آینده از مرز ۶۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

یکی از نویسندگان مجله Forbes دلایلی را مطرح می کند که با توجه به این دلایل، بیت کوین بهترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ به حساب می آید، در این مطلب به صورت اختصاری به برخی از این دلایل می پردازیم:

اولین دلیل، پذیرش این نوع ارز در اکثر کشورها است. بسیاری از کشورها جهان این نوع ارز را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته اند. در آوریل ۲۰۱۷ کشور ژاپن رسما، بیت کوین را یک روش پرداخت اعلام کرد، در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار فروشگاه مواد غذایی و خرده فروشان از این نوع ارز استفاده می کنند، استفاده کشور ژاپن از این ارز به عنوان یک کشور پیشرفته، این انگیره را در بسیاری از کشورهای دیگر به وجود آورده است. در سال ۲۰۱۷ کشورهای مانند روسیه و نروژ، این تحول را در سیستم پرداختی خود، به تصویب رسانیدند. چند ماهی است که مسئله بیت کوین در مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز مطرح شده است و موافقان و مخالفان بسیاری دارد و اما تا کنون (زمان نگارش مقاله) بانک مرکزی به صورت رسمی مجوزی را برای استفاده از ارزهای مجازی صادر نکرده است. به طور کلی این اطلاعات و اخبار نشان می دهد که این ارز الکتریکی در حال گسترش به همه کشورهاست، حجم معاملات بیت کوین در سال ۲۰۱۷، ۵۵ درصد افزایش یافته است، و شایعاتی مبنی بر این که آمازون در آینده از این سیستم استفاده می کند، به گوش می رسد که در این صورت رشد بیت کوین بسیار زیاد خواهد شد.

تکنولوژی بلاک چین در بیت کوین به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر تغییرات رمزگذاری شده بسیاری در نسخه های جدید آن اعمال شده است و باعث شده است بیت کوین از رقبای خود پیشی بگیرد، یکی از این رقبا ریپل(Ripple) است، که نام اختصاری XRP را برای توکن ها (ارز دیجیتال هر شبکه) انتخاب کرده است، قیمت ریپل رشد زیادی داشته است، اما از تکنولوژی بلاک چین استفاده نمی کند.

یکی از دلایل دیگر پیشرفت بیت کوین، عدم اعتماد به وال استریت است و در واقع یک مسیح جدید به نام بیت کوین ظهور کرده است، اکثر مردم بحران مالی سال ۲۰۰۸ را فراموش نکرده اند، سالی که میلیاردها دلار بدهی به جامعه تحمیل شد، مردم طی تظاهراتی بنام جنبش تسخیر وال استریت، به سیاست های دولتمردان اعتراض کردند، و بسیاری از افراد سرشناس رسوا شدند. بیت کوین بعد از اقدامات ضعیف مالی در سال ۲۰۰۹ توسعه پیدا کرد . با تکنولوژی بلاکچین، نیاز به واسطه و بانک مرکزی را به طور کلی از بین برد، این روش برای مردم بسیار مورد قبول واقع شد و آنها را ازخطرات ورشکستگی و تخلفات بانک های سنتی در امان قرار می داد. امروزه مشاهده می کنیم بسیاری از میلیاردرها و موسسات مالی تصمیم گرفته اند که بیت کوین و ارزهای الکتریکی را بپذیرند. همچنین به مرور زمان قابلیت دسترسی بیت کوین افزایش خواهد یافت. هنگامی که بیت کوین برای بار اول راه اندازی شد، صرفا یک سیستم پولی همتا به همتا بود که توسط یک شخص راه اندازی شده بود و بیت کوین ها خریداری می شد و دریک جای امن نگهداری می شد. اما امروزه از طریق راه های بسیاری می توان خرید بیت کوین را انجام داد، سایت های مانند https://mrcoin.ir بیت کوین عرضه می کنند. خرده فروشان بزرگی مانند Overstock و Expedia نیز پا به این عرصه گذاشته اند و شرکت های بزرگی این امکان را برای سرمایه گذران خود فراهم می کنند تا بیت کوین خود را در حساب های بازنشستگی خود نگه دارند. با تکیه بر این دلایل ذکر شده، می توان به صراحت اعلام کرد که سرمایه گذار در بیت کوین در سال ۲۰۱۸ می تواند دستاوردهای زیادی برای شما به ارمغان بیاورد البته هر نوع سرمایه گذاری در این دنیا پر از تغییرات، با خطراتی همراه است.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.