طرز تهیه دسر کرم نارنگی

دسر نوعی غذا است که بعد از ناهار یا شام خورده می شود. معمولا دسر شامل غذاهای شیرین مانند بستنی، کوکی و کیک است. در بعضی کشورها ممکن است چای و شربت را به عنوان دسر سرو می کنند. برخی از دسرها مانند کیک تولد تزئین شده اند، برخی دیگر مانند پودینگ ساده هستند و برخی دیگر در اجاق گاز پخته می شوند. امروز می خواهیم طرز تهیه دسر کرم نارنگی را برای شما بیان کنیم:

مواد لازم:
شیر: دو پیمانه
پودر ژلاتین: دو قاشق سوپخوری
آب سرد: یک سوم پیمانه
خامه: نصف پیمانه
شکر: هشت قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: دو عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم نارنگی:
آب نارنگی: دو پیمانه
شکر: دو سوم پیمانه
آرد ذرت: دو قاشق سوپخوری
کره: یک قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین: یک قاشق سوپخوری
رنده پوست پرتقال: یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:
ابتدا ژلاتین را روی آب سرد پاشیده تا اسفنجی شود سپس روی بخار آب قرار می‌دهیم تا حل شده و شفاف شود. شیر را هم روی حرارت می‌گذاریم تا گرم شود. شکر و وانیل و زرده‌های تخم مرغ را می‌زنیم تا کرم رنگ شود و بعد شیر در حال جوش را خیلی آرام به زرده اضافه می‌کنیم و بسرعت هم می‌زنیم. بعد دوباره در ظرف شیر برگردانده و روی شعله ملایم می‌گذاریم و تا زمانی که غلیظ شود هم می‌زنیم. بعد ژلاتین را اضافه کرده و از روی حرارت برمی‌داریم. کمی که خنک شد خامه را اضافه کرده و کاملاً مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. مخلوط را هم می‌زنیم و در قالب می‌ریزیم و به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا ببندد.

طرز تهیه کرم نارنگی:
آرد و شکر و رنده پوست پرتقال را با هم مخلوط کرده و بعد آرام آب نارنگی را اضافه می‌کنیم و روی حرارت ملایم گاز می‌گذاریم. حالا مواد را هم می‌زنیم تا گلوله نشود. وقتی که غلظتش مثل فرنی شد کره را اضافه می‌کنیم و از روی حرارت برمی داریم. ژلاتین را هم اضافه کرده و هم می‌زنیم. وقتی خنک شد روی دسر می‌ریزیم و دوباره به مدت ۳ یا ۴ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خوب ببندد. بعد برش می‌زنیم.

منبع: مجله ایران بانو

5/5 - (42 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.