حضور طبیعت و تأثیرات ناشی از آن در طراحی دکوراسیون

برای اکثر افراد طبیعت منبع طراوت، زندگی و شادابی است. زمانی که افراد از زندگی مدرن و پرمشغله شهری خسته می شوند ترجیح می دهند برای بازیابی آرامش خاطر به آغوش طبیعت پناه ببرند. حال تصور کنید که زیبایی و آرامش طبیعت در منزل باشد، اگر بتوانیم رد پایی از طبیعت را به درون خانه بیاوریم در واقع کمک بزرگی به همه اعضا خانواده کرده ایم. توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند که طبیعت را به دکوراسیون منزل آورده و از تأثیرات ناشی از آن بهره مند شوید.

وجود تاکسیدرمی در دکور خانه می تواند برای افراد خانواده زندگی روستایی را تداعی کند و در مقایسه با یک زندگی مدرن، احساس کنید که در طبیعت زندگی می کنید.

از کارکرد بازنمایی عکس‌ها کمک بگیرید. اگر جنگل مکان مورد علاقه شماست، یا ساحل یا کویر مکان مورد علاقه شماست، عکس های زیبایی از این فضاها بر دیوار خانه بزنید. این عکس ها می‌تواند این احساس را به شما القا کند که در آن مکان حضور دارید. هر چه تصویر بزرگتر باشد تأثیر بیشتر و قدرتمندتر خواهد بود.

در حالی که وجود اشیاء طبیعی بر روی صفحه نمایش نشانه طبیعت است، اما ممکن است این پوسته ها مورد علاقه شما نباشند. در این مواقع اگر می خواهید طبیعت را به دکوراسیون منزلتان بیاورید، از پارچه ها، آثار هنری و بالش ها برای نشان دادن گیاهان و جانوران استفاده کنید.

در صورت امکان با فضای بیرون خانه ارتباط داشته باشید و از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید. پنجره‌های رو به حیاط را باز بگذارید و در بالکن گلدان بچینید. پرده های رنگ روشن نصب کنید تا اتاق های شما از نور طبیعی بهره مند شود.

شما می توانید برای تشدید هرچه بیشتر طبیعت در منزل، فضا را از انواع گیاهان پر کنید. اقسام گوناگون گیاهان را با اندازه‌های مختلف در کنار هم قرار دهید. رنگ ها و طرح‌های متفاوت از برگ‌ها و گل‌ها، محیط را بی‌نهایت زیبا می‌سازد. شما می توانید گلدان‌ها را در نقاط مختلف خانه بگذارید، اما اگر آن ها را در یک نقطه متراکم کنید آن مکان می تواند کنج آرامش و خلوت شما شود.

هر چیزی را که با طبیعت ارتباط دارد به صورت اسلایدهای طبیعی به منزل بیاورید و این هدف اصلی شما باشد. به لطف ستاره دریایی و تعداد کمی از گیاهان که در ظروف نقره ای عتیقه جای می گیرند، می توانید طبیعت را به آشپزخانه خود بیاورید.

اگر به پرنده ها علاقه دارید می توانید در خانه پرنده نگه دارید در این صورت صدای طبیعت را نیز خواهید شنید. اما یک آکواریوم یا آب نمای تزئینی کوچک نیز می‌تواند صدای جاری شدن آب رودها را برای شما به ارمغان آورد.

نشانه‌های کوچکی از طبیعت را در جای جای خانه قرار دهید. طبیعت سرشار از تجربه‌های لذت بخشی است که گاه با دیدن منظره، گاه با لمس تنه درخت‌ها و گاه با بوییدن گل‌ها اتفاق می‌افتد. به انواع نشانه‌های طبیعت فکر کنید. به‌طور مثال می‌توانید یک ظرف پر از برگ‌های خشک رزماری روی میز بگذارید تا هر چند وقت یکبار مشتی از آن را بردارید و ببویید یا ظرفی پر از شن که دست‌های خود را در آن فرو کنید.

جوهره طبیعت را دریابید. طبیعت جسور و رها است. در چیدمان منزل نیز چنین باشید. از به کار بردن رنگ و طرح‌های مختلف نترسید. مبلمان را به رنگ گل محبوبتان در آورید، تزئینات آویزی استفاده کنید، بافت‌ها و جنس‌های مختلف را با هم ترکیب کنید.

‌ از رنگ‌های موجود در طبیعت استفاده کنید. به مکان طبیعی مورد علاقه خود فکر کنید و رنگ‌های غالب آن را بیابید. طیف مورد علاقه‌ تان از آن رنگ را در دکوراسیون به کار ببرید. از تونالیته‌های مختلف آبی آسمان گرفته تا رنگ‌های گرم پاییزی، فضای طبیعی محبوبتان را بازسازی کنید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.