درمان خانگی برای تقویت کردن ناخن

ناخن ها یکی از لوازم جانبی زیبایی هستند که به دست ها زیبایی خاصی می دهند. بعضی افراد برای زیبایی ناخن هایشان به مانیکوریست ها رجوع می کنند، در حالیکه مانیکوریست ها، برای زیبایی ناخن، کایوتیک های ناخن را حذف می کنند. کایوتیک های ناخن در واقع نقش حیاتی را در محافظت از عفونت بازی می کنند. از بین بردن یا جمع کردن بیش از حد کوتیکول، مانع حفاظتی را باز می کند و رطوبت و باکتری ها را به بدن می رساند، که باعث عفونت، درد و تورم می شود. این کار در نهایت به ناخن آسیب می رساند. شما می توانید برای زیبایی ناخن هایتان از روش های طبیعی زیر استفاده کنید:

نمک دریا:
نمک دریا ناخن‌ها را قوی‌تر و براق‌تر می‌کند. دو قاشق غذاخوری نمک دریا را در آب گرم حل کنید. دو قطره روغن گیاهی مانند روغن زیتون و دو قطره آب‌لیمو به آن اضافه کنید. ناخن‌ها را برای ۱۰-۱۵ دقیقه در این محلول بخیسانید و پس از شستن به آنها مرطوب‌کننده بزنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

زرده تخم مرغ:
زرده تخم مرغ درمان مناسبی برای ناخن‌هایی است که زیاد در معرض آب قرار گرفته‌اند. آن را با مقداری شیر مخلوط کنید، به ناخن‌ها بمالید و ماساژ دهید. این محلول رطوبت را به ناخن‌های خشک شده برخواهد گرداند.

آب پرتقال:
آب پرتقال حاوی فولیک اسید است که در رشد ناخن‌ها مؤثر است. ناخن‌ها را ده دقیقه در آب پرتقال تازه بخیسانید و سپس با آب گرم بشویید. این کار را می‌توانید هر روز تکرار کنید.

گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی حاوی بیوتین است که باعث داشتن ناخن‌های ضخیم‌تر و محکم‌تر می‌شود. دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را در نصف لیوان آب گوجه فرنگی حل کنید و دست‌ها را برای ده دقیقه در این محلول قرار دهید.

چای سبز:
چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و ناخن‌ها را سالم نگه می‌دارد. چند برگ چای سبز را دم کنید و بگذارید خنک شود. سپس ناخن‌ها را در آن بخیسانید. این درمان را دو بار در هفته انجام دهید.

آب لیمو:
آب لیمو نیز به قوی و براق شدن ناخن‌ها کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را کمی گرم کنید. سپس با پنبه محلول را به تمام سطح ناخن‌ها بزنید و بگذارید تمام شب روی ناخن‌ها بماند.

سرکه سیب:
سرکه سیب حاوی آهن، کلسیم، انواع ویتامین، پتاسیم و منیزیم است‌. به میزان برابری سرکه سیب و آب را مخلوط کنید و بگذارید برای چند دقیقه روی ناخن‌ها بماند. این روش را می‌توان هر روز به کار بست.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.