چه زمانی به یک مشاور خانواده نیاز دارید

روابط پر از فراز و نشیب‌اند. پیش می‌آید که در دوره‌های مختلف و بر سر موضوعات متفاوت با دیگران دچار تنش و اختلاف شوید. برای بسیاری از موضوعات مورد تنش و اختلاف راهی وجود دارد که شما می‌توانید آن را پیدا وحل کنید‌، اما گاهی مشکلات نه ‌تنها حل نمی‌شود بلکه به مرور زمان پیچیده‌تر می‌شود. یافتن راه حلی برای مشکلات کهنه و مسائلی که به مرور زمان و با مدارا و راهکارهای ساده حل نمی‌شود پیش از اینکه به بن‌بست برسید باید از مشاور، مددکار خانواده و یا روانشناس کمک بگیرید.

اگر جدا شدن، خواسته قلبی شماست
ممکن است به مرحله‌ای رسیده باشید که جدایی را راه حل مناسبی برای حل مشکلات‌تان بدانید. درست است که جدایی راه حل مناسبی برای مشکلات شدید، پیچیده و شرایط خطرناک است، اما پیش از اقدام به جدایی لازم است که این مسائل را با یک مشاور مطرح کنید. واقعاً ضروری است که بدانید علت و ریشه مشکلات‌تان چه هستند.

اگر هرگز به توافق نمی‌رسید
مشاور زمانی به کمک شما می‌آید که در یافتن یک توافق مشترک با شریک زندگی‌تان دچار مسأله باشید. اگر نمی‌توانید هیچ مشکلی را در هیچ سطحی از اهمیت مسأله رفع کنید و با هم به توافق مشترک برسید از یک مشاور خانواده کمک بخواهید. در بسیاری از موارد آنچه شما لازم دارید درک تفاوت‌های فردی است. مشاور خانواده می‌تواند به شما بگوید با وجود ویژگی‌های متفاوت فردی چگونه بر سر یک موضوع توافق کنید.

اگر آدم شکاکی هستید
اگر از آن دسته افرادی هستید که دائم نگران مسأله خیانت، دوست داشتن و تعهد هستید و شریک عاطفی خود را بابت این مسأله مورد آزار و خشونت قرار می‌دهید لازم است برای ریشه‌یابی این مسأله، دلایل شکاکیت، یافتن حقیقت، تغییر و اصلاح رفتار به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. مشاور خانواده ممکن است به شما پیشنهاد رفتاردرمانی را بدهد یا برای بررسی‌های بیشتر از شما بخواهد به یک روانشناس مراجعه کنید.

اگر در معرض خشونت هستید یا خشونت می‌کنید
هر شکلی از خشونت و در هر سطحی ممنوع است. اگر در رابطه‌ای هستید که احساس می‌کنید مورد آزار جسمی، روحی یا جنسی قرار می‌گیرید لازم است برای بررسی‌های دقیق این موضوع به مشاور خانواده مراجعه کنید. او می‌تواند با پرسش و پاسخ‌های بیشتر وضعیت شما را در رابطه عاطفی بررسی کند و راه‌حل‌های اساسی برای حل این مسأله پیشنهاد بدهد.

منبع: مجلۀ ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.