چگونه بفهمیم انسان موفقی در محیط کار هستیم؟

گاهی فهمیدن اینکه کارتان مورد قبول مدیر بوده یا نه و کارمند مورد اعتماد او هستید یا نه، کار چندان راحتی نیست. بسیاری از مدیران عادت ندارند واضح از کسی تعریف کرده یا کارمند موفق را تشویق کنند. اما براساس بعضی رفتارها می‌توانید متوجه شوید که از نظر مدیرتان کارمندی لایق و شایسته هستید یا نه.

گاهی فشارهای کاری و سپردن مسئولیت‌های بیشتر به شما نشان دهنده این است که مدیرتان می‌خواهد در واقع شما را امتحان کند و ببیند چقدر مسئولیت‌پذیر هستید و تا چه حد می‌تواند به شما اعتماد کند. همین به معنای این است که فعالیت‌های قبلی شما مورد توجه مدیر قرار گرفته و می‌خواهد در صورت موفقیت شما در این آزمون موقعیت بهتری در محل کار برایتان ایجاد کند.

احترام یکی از نشانه‌های موفقیت شما در کار است. اگر مدیر برای شما احترام قائل است و در جلسه‌های مهم و بحث و بررسی مسائل مهم مجموعه از شما دعوت می‌کند تا نظر بدهید و شرکت کنید، یعنی راه را درست رفته و کارمند خوبی محسوب می‌شوید.

وقتی طرف مشورت مدیران قرار می‌گیرید، نظرتان پرسیده می‌شود و البته نظرات‌تان پذیرفته می‌شود به این معناست که کارتان و فعالیت‌هایتان مورد تأیید مدیریت بوده است.اگر رئیس هر از گاهی نظر شما را به صورت رو در رو یا در ملاقات‌های تیمی پرسیده و به آنها پاسخ مثبت می‌دهد، این نشان خوبی برای شماست.

تعریف و تمجید همیشه هم نشانه موفقیت شما نیست و نبودنش نشان نمی‌دهد که شما نتوانسته‌اید نظر مدیرتان را به فعالیت‌هایتان جلب کنید. بسیاری از مدیران وقتی می‌بینند کارمندی بسیار موفق است و با تلاش خود را به جایگاه مناسبی رسانده، چندان از او تعریف نمی‌کنند چون معتقدند که چنین کارمندی نیاز به این تعریف‌ها ندارد.

در مشکلاتی که ممکن است هر مجموعه با آن روبه‌رو شود معمولاً کار به کسانی سپرده می‌شود که توانا‌تر هستند و توانسته‌اند اعتماد مدیران را جلب کنند. پس اگر هر بار و با هر مشکلی این اتفاق برای شما می‌افتد از مسئولیت بیشتر گله نکنید و در عوض خوشحال باشید.

اگر هرازگاهی از شما می‌پرسند از شرایط کار راضی هستید یا دوست دارید تغییری در کار و حتی محیط کاری اتفاق بیفتد، نشانه خوبی است. چون شما به عنوان فردی مفید و موفق برایشان مهم هستید و نمی‌خواهند با شرایط نامناسب کاری از کار کردن در مجموعه پشیمان شوید.

وقتی افراد تازه وارد محیط کار می‌شوند معمولاً از کسانی خواسته می‌شود به این افراد آموزش بدهند که خودشان در کار موفق و مورد اعتماد مدیران هستند. در واقع ممکن است رئیس تان تحت تأثیر مهارت‌ها و قابلیت‌های شما قرار گرفته و تمایل داشته باشد تا آنها را در میان دیگر کارمندان هم گسترش دهد.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.