از عشق‌هایی که فقط به دلیل تنهاییست دوری کنیم

وسوسه شروع یک رابطه تازه از ترس تنهایی پس از آنکه یک رابطه را از دست داده‌اید کاملاً طبیعی است. پیوند دوباره، الگوی رفتاری کهنه‌ای است که خیلی از ما، یا خودمان آن را تجربه کرده‌ایم یا در رابطه‌ دیگران دیده‌ایم.

شروع یک رابطه عاشقانه فوراً و پس از ترک یک رابطه معمولاً بدون درک واقعیت‌های موجود در زندگی است. فقط به این دلیل که زخم خورده‌اید و احساس کمبود می‌کنید یا تنهایی آزارتان می‌دهد وارد یک رابطه تازه نشوید. چون این باعث می‌شود رابطه را فقط برای مراقبت از خود شروع کنید بدون اینکه حواستان باشد به طور کلی در یک رابطه چه چیزهایی در اولویت است.

خیلی‌ها فکر می‌کنند خوب است یک رابطه کوتاه مدت را شروع کنند. اما اگر شما یا طرف مقابل‌تان احساس تعلق عاطفی کنید در واقع وارد بازی خطرناکی شده‌اید. وابستگی عاطفی به خاطر احساس تنهایی یعنی تجربه دوباره همان رابطه‌ای که یک بار در آن شکست خورده‌اید.

البته این به معنی آن نیست که پس از تجربه یک شکست عاطفی شما نباید به فکر شروع یک رابطه باشید. خیلی وقت‌ها شروع یک رابطه تازه برای عواطف صدمه دیده مؤثر است اما این مسأله پیش از شروع رابطه مهم است که بدانید چرا وارد یک رابطه شده‌اید و آیا ممکن است این رابطه هم مثل رابطه قبلی‌تان با مشکل مواجه شود؟

قبل از شروع یک رابطه تازه باید کاملاً از رابطه قبلی بیرن بیایید و در صورت نیاز خود را به خاطر آسیب‌هایی که احتمالاً در طول رابطه یا در پایان رابطه دیده‌اید درمان کنید. شروع هر رابطه‌ای بدون توجه به این مسأله زنگ خطری برای خودتان است. اگر به هر دلیلی برای شروع رابطه عجله دارید باید به این توجه کنید که در واقع هیچ فرصتی برای خودتان در نظر نگرفته‌اید و چیزهای زیادی را با خود به رابطه جدید خواهید آورد.

چطور از یک رابطه عاشقانه به خاطر تنهایی دوری کنید؟
پیش از شروع هر رابطه تازه‌ای دردهای گذشته خود را درمان کنید. ترک رابطه، جدایی و طلاق دردناک هستند و حسرت و اندوه زیادی ایجاد می‌کنند پس شما نیاز به زمان دارید تا به اندازه کافی برای چیزی که از دست داده‌اید غمگین باشید.

قبل از شروع هر رابطه‌ای مطمئن شوید که از احساس اندوه به در آمده اید.

شادی را در زندگی‌تان جست‌و‌جو کنید. سعی کنید با چیزهایی که شادتان می‌کنند از این اندوه بیرون بیایید.

دیدگاهتان را نسبت به مسأله تنهایی و مفهوم از دست دادن تغییر بدهید. تنهایی لزوماً اتفاق بدی نیست و از دست دادن هم قرار نیست ابدی باشد.

به خودتان یاد‌آوری کنید شروع یک رابطه برای پر کردن تنهایی یا شفای روح بیمارتانراه حل درستی نیست.

مسئولیت احساسات را خودتان به عهده بگیرید و این بار را به دوش یک نفر دیگر نیندازید.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.