رابطه عاطفی یکطرفه در زندگی زناشویی ممنوع

در یک رابطه عاطفی مشترک یا دوستی همواره انتظار دارید همه چیز از سوی شما و طرف مقابل به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرد، اما خیلی وقت‌ها این اتفاق نمی‌افتد و یک نفر بار رابطه را به دوش می‌کشد و تعادل رابطه در این وضعیت به هم می‌ریزد. برای اینکه بفهمید رابطه شما چطور پیش می‌رود این نشانه‌ها را بررسی کنید، خودتان را ارزیابی کنید و به این پرسش پاسخ بدهید که آیا این رابطه یکطرفه است؟

آیا شما تنها کسی هستید که خواسته‌ها و احساساتش را بیان می‌کند؟ گاهی این مسأله طبیعی است. هر آدمی فقط تا سطحی که توان روحی‌اش اجازه می‌دهد خود را ابراز می‌کند، اما اگر شما در رابطه‌ای هستید که طرف مقابل هرگز چیزی از خودش بروز نمی‌دهد، مثلاً نمی‌گوید روزش را چطور گذرانده، ترس‌هایش چه هستند و خوشحال است یا ناراحت، این امکان را ایجاد می‌کند که شما به قرار گرفتن در یک رابطه یکطرفه شک کنید.

اگر همیشه فقط این شما هستید که برای هرچیزی برنامه‌ریزی می‌کنید و شریک زندگی در هیچ موردی نظر، ایده و برنامه‌ای ندارد این مسأله می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. در یک ارتباط عاطفی مشترک هر فردی می‌تواند برنامه‌های ویژه‌ای برای زندگی مشترک داشته باشد.

اگر شما همیشه نگران واکنش طرف مقابل هستید و دائماً استرس دارید که مبادا چیز کوچکی مطابق میل و خواسته او نباشد این نشانه یک تعامل سالم در رابطه نیست.

همچنین اگر شما همیشه در حال فراهم کردن عذر و بهانه‌ای برای او هستید زیرا نمی‌توانید حقیقت را بگویید و نگران آن هستید که بازگویی حقیقت شما را به دردسر بیندازد این مسأله هشدار دهنده است.

علاوه بر این اگر شما تنها کسی هستید که برای حل مشکلات رابطه می‌کوشد و او کسی است که مسأله ایجاد می‌کند اما مسئولیت آن را نمی‌پذیرد و خودش را کنار می‌کشد، شما را در یک ارتباط یکطرفه قرار داده است. شاید شما راه‌حل‌های بهتری برای هرچیزی داشته باشید اما این مسئولیت دیگری را برای حل مشکلات کم نمی‌کند.

اگر شما از موقعیت خود برای رابطه هزینه می‌کنید و یک نفر را از مزایای وجود خودتان بهره‌مند می‌کنید اما او آن را نادیده می‌گیرد و همه چیز را وظیفه شما می‌داند، این موضوع نگران‌کننده است.

در نهایت اگر رابطه جنسی و جسمی شما به یکسان پیش نمی‌رود و شما تبدیل شده‌اید به کسی که خدمات دهنده است و چیز متقابل یا قابل توجهی دریافت نمی‌کند، این مسأله شما را در یک رابطه یکطرفه قرار می‌دهد. در این نوع تعامل سهم هر دوی شما با هم برابر است و حق طبیعی شماست که نیازهای جسمی و جنسی‌تان به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: مجلۀ ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.