گذری به روستای غارنشین ژونگ دونگ

به گزارش زیباشهر به نقل از برترینها روستای ژونگ دونگ (Zhongdong) یکی از عجیب‌ترین روستاهایی است که بشر در طول تاریخ کشف کرده است. روستای ژونگ دونگ (Zhongdong) در غاری عظیم و بزرگ بناشده که محل جغرافیایی و عدم دسترسی افراد عادی به این روستا سبب شده تا عنوان یکی از دست نخورده ترین روستاهای جهان را به خود اختصاص دهد.

شهر گوئیژو (Guizhou) مکانی است که روستای ژونگ دونگ در ارتفاعات آن قرار دارد. غاری که این روستا در آن به وجود آمده ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن لازم است تا ۱ ساعت با پای پیاده در ارتفاعات این شهر پیاده‌روی کنید.

روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است

همان‌طور که گفته شد مسیر نه‌چندان همواره و موقعیت مکانی روستای ژونگ دونگ سبب شده تا دسترسی مردم عادی به این محل بسیار کاهش پیدا کند. این موضوع روستاییان و غارنشینان ژونگ دونگ را مجاب کرده تا جامعه‌ای کوچک را برای خود پایه‌ریزی کنند.

دولت چین به دلیل سیاست‌های شهری و روستایی خود مدرسه روستای ژونگ دونگ را در سال ۲۰۰۸ تعطیل کرد چراکه دولت این کشور معتقد است تمام افرادی که قصد فراگیری آموزش را دارند بایستی طبق برنامه‌ها و سیستم آموزشی دولت پیش روند. به خاطر تعطیل شدن مدرسه روستای ژونگ دونگ کودکان و دانش آموزان مجبور هستند تا روزانه ۲ ساعت پیاده‌روی کرده تا به مدرسه جدید خود در مکانی خارج از محیط غار و روستا دسترسی داشته باشند.

بزرگان و صاحب‌نظران روستای ژونگ دونگ به‌منظور احداث راه‌های ارتباطی مناسب‌تر برای سهولت در رفت‌وآمد روستاییان و ارتباط بیشتر آن‌ها با دنیای خارج از غار با دولت محلی وارد مذاکراتی شده‌اند تا شرایط و اوضاع فعلی روستای ژونگ دونگ بهبود یابد. اگرچه هم‌اکنون روستای ژونگ دونگ به سیگنال‌های تلویزیونی و رادیویی دسترسی دارد اما تا حد زیادی با دنیای خارج بیگانه است.

توضیحات تکمیلی پیرامون روستای ژونگ دونگ
پس از بحث و گفتگو با یک فرد چینی اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت کنونی روستای ژونگ دونگ به دست آمد که نشان از بهبود وضعیت روستاییان داشت. به لطف رسانه‌ها و گروه‌های خبری، جاذبه‌های گردشگری این روستا کشف شد که این موضوع سبب احداث جاده‌ای ارتباطی از روستا به دامنه کوه و محیط خارج از کوهستان گردید. به مرور زمان مردم محلی این منطقه از روستای خود خارج‌شده و مناطق دیگر مهاجرت کردند اما با این وجود اکثر روستاییان محل سکونت قدیمی خود را رها نکرده و به ادامه زندگی در غار می‌پردازند. اگرچه کودکان و دانش آموزان مدرسه روستای ژونگ دونگ برای آموزش بهتر به داخل شهر آورده شدند اما پایان هر هفته برای ملاقات با خانواده هایشان به روستا بازمی‌گردند.

روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
جمعیت روستای داخل این غار به ۱۰۰ نفر می‌رسد
روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
این غار زیستگاه دائمی روستاییان در طول سال است
روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
تنها راه ارتباطی با غار صعود ۱۸۰۰ متری از سطح دریا و پیمایش مسیری ۱ ساعتی است
روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
غار مدرسه‌ای اختصاصی برای خود تدارک دیده بود اما دولت چین در سال ۲۰۰۸ به دلیل سیاست‌های آموزشی خود مدرسه را تعطیل کرد
روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
پیاده‌روی هفتگی و ۱۵ کیلومتری روستاییان برای خرید لوازم مورد نیازشان
روستایی با 100 نفر جمعیت که هنوز هم غارنشین است
ساخت زمین بسکتبال در محیط غار
امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.