طرز تهیه کیش‌لورن (غذای فرانسوی)

مواد لازم جهت تهیۀ کیش‌لورن:

آرد: دو پیمانه یا ۲۵۰ گرم
آب سرد: ۷۰ میلی لیتر یا ۱.۴ پیمانه
کره: ۱۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۴ عدد
ژامبون گوشت: ۲۰۰ گرم معادل چهار ورق ژامبون
قارچ ریز شده: یک پیمانه
پنیر رنده شده (پنیر پیتزا + پنیر پارمسان): ۵۰ گرم
نمک و فلفل جوز هندی: به مقدار لازم
پیازچه: نصف پیمانه
پیاز متوسط: یک عدد
فلفل دلمه‌ای نگینی: به مقدار لازم

طرز تهیه مواد درون کیش لورن:
ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و در باقی مانده کره یا روغن تفت می‌دهیم ژامبون‌ها را نیز نگینی خرد کرده و با پیاز مخلوط می‌کنیم، قارچ را اضافه کرده و در انتهای تفت دادن، فلفل دلمه‌ای‌های رنگی نگینی شده و ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم.
در ادامه درون یک ظرف پهن، ترجیحاً سرامیکی را چرب کرده و خمیر را پهن کرده و درون ظرف می‌گذاریم یک عدد کاغذ مخصوص شیرینی پزی را روی آن گذاشته و روی آن لوبیای خشک می‌ریزیم و درون فر به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ۱۹۰ سانتیگراد قرار می‌دهیم.
به این روش جلوی پف کردن خمیر را می‌گیریم سپس خمیر را از فر خارج کرده کاغذ را برداشته دوباره خمیر را به مدت ۵ دقیقه در دمای ۱۹۰ درون فر قرار می‌دهیم. سپس سه عدد تخم‌مرغ‌ را هم زده کنار می‌گذاریم.
ابتدا مخلوط ژامبون و پیاز و فلفل را روی خمیر ریخته سپس تخم‌مرغ‌های زده شده را روی آن ریخته در انتها پنیر پیتزا را روی مواد می‌ریزیم و درون فر قرار می‌دهیم این بار به مدت ۱۵ دقیقه در حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد.

طرز تهیه خمیر:
ابتدا آرد را با ۱۰۰ گرم کره مخلوط کرده و ورز می‌دهیم سپس آب سرد را به آرامی به آن اضافه کرده و همچنان ورز می‌دهیم در انتها یک عدد تخم‌مرغ به همراه نمک به آن اضافه می‌کنیم و دوباره ورز داده تا خمیر یکپارچه و یکدستی به وجود آید.
البته این خمیر مانند خمیر‌های تارت و پای زیاد نیازی به ورز دادن ندارد. خمیر را داخل کیسه گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال می‌گذاریم.

نکته ۱:
در تهیه خمیر بهتر است تمام مواد سرد باشد بدین ترتیب خمیر چسبندگی کمتری دارد و بهتر ورز می‌آید.

نکته ۲:
هنگام اضافه کردن این مواد روی خمیر باید دقت کنید که کاملاً سرد شده باشد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.