نکات مهم آرایش صورت و نحوه استفاده از لوازم آرایشی

بیشتر خانم ها عادت دارند همیشه آرایش داشته باشند و بدون آرایش بیرون نمی روند. آرایش، چهره را زیباتر و شاداب تر نشان می دهد اما باید بدانید که چطور از لوازم آرایشی خود استفاده کنید. در این مطلب ۲۰ مورد از نکات مهم آرایش صورت را برای شما بیان میکنیم.

۱- قبل از اینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر خود قرار دهید. با این کار مداد سفت تر میشود و هنگام تراش کردن نمیشکند.

۲- اگر چشمانتان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.

۳- هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورتتان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را روی لایه فوقانی بکشید.سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه های بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.

۴- قبل از فر دادن مژه های خود، ابزار مخصوص آن را به مدت چند ثانیه با سشوار گرم کنید. همین گرمای اندک، فرمژه را برای مدت طولانی تری حفظ میکند.

۵- هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را همان طوری نشان میدهد که روی صورتتان جلوه خواهد داشت.

۶- برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهره تان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوب کننده تان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد شد.

۷- کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار میبرید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هرگونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.

۸- وقتی از رژ مات استفاده میکنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد. برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژلب، از کمی روغن لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لبها شده است.

۹- برای اینکه رژ لب دوام بهتری روی لبتان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لبتان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب رژ بمالید.

۱۰- خط لب بر رژ مقدم است. اگر بعد از رژلب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید.

۱۱- رژلب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.

۱۲- هنگام خرید رژلب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیر بهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.

۱۳- بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید. رژ اضافی به انگشتانتان میچسبد و بیرون می آید و دیگر مزاحم دندان تان نخواهد شد.

۱۴- اگر از رژ لب خود خوشتان نمی آید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگ ها مخلوط کنید تا به رنگ مورد علاقه تان برسید.

۱۵- خانم های مسن بهتر است دور رژلب های مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژلب های چرب استفاده کنند.

۱۶- از رژلب هایی که رنگ پرتقالی و قهوه ای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندان ها میشود.

۱۷- اگر رژلبتان شکسته است، کافی است شعله فندک یا کبریت را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته کنید و به مدت ۵ دقیقه بدون درپوش داخل یخچال بگذارید.

۱۸- اگر لبهایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی لب طبیعی خود به کار ببرید.

۱۹- برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن مینوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، سطح تماس آن را با نوک زبان خود خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.

۲۰- سایه چشم تیره میتواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه ای تخت را مرطوب کرده و در سایه ای چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشیدو به فاصله موجود بین مژه ها دقت کنید. بعد همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.