خواص دارویی برخی میوه‌ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های متفاوتی هستند. امروزه باید مصرف میوه و سبزیجات در خانواده ها بیشتر باشد، چون تاثیر بالایی در سلامت افراد دارد. همه میوه ها و سبزیجات فواید متفاوتی دارند که در مطلب زیر با آن ها آشنا می شوید:

آلو:
این میوه سرشار از ویتامین های a.b.c. است. آلو سیاه خشک منبع آهن است و برای درمان یبوست مورد استفاده قرار میگیرد.

آناناس:
این میوه ادرار آور است و حاوی ویتامین های a.b.c. و نیز پتاسیوم و سدیم میباشد. برای تنظیم قاعدگی بسیار مناسب است.

انجیر:
سرشار از ویتامین های a.b.c است. برای نرم کردن سینه مفید است. کمپوت یا مربای آن برای افراد مبتلا به یبوست بسیار مفید است.

ازگیل:
این میوه درختی حاوی ویتامین های b.c و قند میباشد. اسهال را بند می آورد و برای اسهال خونی ۲۰۰ گرم ازگیل رسیده و پوست کنده به صورت ناشتا تجویز میشود.

انگور:
این میوه بیشتر از همه ی میوه ها دارای ویتامین های a.b.c است. از نظر پرفسور هرپین آب انگور به لحاظ ترکیب مواد غذایی با شیر مادر برابری میکند. در درمان رماتیسم، یبوست و انسداد مجاری طحال و کبد مناسب است.

هویج:
سرشار از ویتامین a میباشد و حاوی مقدار زیادی قند است. در درمان کم خونی و اختلالات رشد مفید است. هویج مدفوع را نرم میکند و به همین خاطر مصرف آن با غذاهای گوشتی که باعث سفتی مدفوع میشوند توصیه میشود. کشیدن هویج خام به لثه کودکانی که در حال درآوردن دندان هستند کمک مفیدی به آنها میکند.

هندوانه:
سرشار از املاح معدنی، ویتامینa، قند و آب میباشد. خون را تصفیه میکند و کلیه را شست و شو میدهد. برای رفع خستگی و درمان نقرس و ناراحتی کبدی بسیار مفید است.

هلو:
هلو سرشار از ویتامین های a.b.c است. غدد را تقویت میکند و ادرار آور است. مالیدن روغن هسته هلو روی برآمدگی بواسیر آن را درمان میکند. دم کرده شکوفه هلو عصبانیت کودکان را آرام و یبوستشان را برطرف میکند.

نعناع:
این سبزی طبعی گرم دارد و از دیرباز برای درمان دل درد و دل پیچه از آن استفاده میشده است. بوییدن سبزیجات خوشبویی مثل نعناع و پونه باعث آرامش اعصاب میشود.

نخود سبز:
نخود سبز سرشار از ویتامین های a.b.c است. باعث تمیز شدن روده میشود و راحت هضم میشود.

نخود آبگوشتی:
نخود از انواع حبوبات است که حاوی کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن و ویتامین های a.c است. نخود در درمان فشار خون و کلسترول بالا توصیه میشود.

لوبیا سبز:
سرشار از ویتامین های a.b.c است. در درمان خارش بدن مناسب بوده و آب آن ادرار آور است. از این رو برای سنگ کلیه و مثانه تجویز میشود.

لیموترش:
لیمو ترش منبع ویتامین های a.b.c است. مجاری ادراری و دستگاه هاضمه را ضد عفونی میکند. باعث کاهش اسید اوریک خون میشود و علاوه بر هاضم بودن برای درمان بیماری های پوستی مناسب است.

لیمو شیرین:
لیمو حاوی اسید سیتریک، ویتامینc ، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است. ضدعفونی کننده و ادرار آور است و در رفع سرماخوردگی و سرگیجه بسیار مفید است.

موز:
موز حاوی پتاسیم، آهن، فسفر و روی است. بیماران مبتلا به درد مفاصل و افرادی که کار فکری میکنند باید این میوه را مصرف کنند. موز رسیده ایجاد یبوست میکند و برای افراد دارای دیابت مضر است. ترکیب موز، عسل و خامه برای تقویت افراد ناتوان استفاده میشود.

ماش:
ماش در بین تمام حبوبات از همه زودتر هضم میشود. خون ساز است و از بروز چاقی جلوگیری میکند. درمان سردرد، سرفه و تب تجویز میشود.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.