عکس های پی یر امیدیار موسس ایرانی الاصل eBay به همراه همسرش

پی‌یر امیدیار (Pierre Omidyar) متولد۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ در پاریس و بنیانگذار و رئیس ایرانی-آمریکایی سایت حراج ای‌بی (e-bay) و یک کارآفرین خیر است. او در سال ۱۹۹۸ و در سن ۳۱ سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شده است. امیدیار و همسرش پاملا به عنوان یک نیکوکار نیز شناخته شده هستند.

امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری تبریزی و مادری ارومیه‌ای به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت. وی دانش‌آموخته دانشگاه تافتز است.

پی‌یر امیدیار رئیس و مؤسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.

بر پایهٔ اطلاعات فوربز، پی‌یر امیدیار ۱۴۱امین شخص ثروتمند در جهان و ۴۷امین در ایالات متحده آمریکا است. او صاحب ۸ میلیارد دلار آمریکا تا ماه ژوئیه ۲۰۱۴ بود و او دومین ثروتمند ایرانی است. پالونجی میستری با ثروتی معادل ۹٫۷ بیلیون دلار آمریکا (۹۶امین در فهرست فوربز) ثروتمندترین ایرانی است که از پارسیان هند محسوب می‌شود.

امیدیار در سال ۲۰۰۹ حدود ۲ میلیون دلار به بنیاد ویکی‌مدیا کمک رساند.

عکسهای زیر پی یر امیدیار را در کنار همسرش پاملا نشان می دهد:

پی یر امیدیار و همسرش

3.5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.