چگونه در یک روز خیار شور درست کنید؟

مواد لازم:
خیار تازه: ۲ کیلو
ترخون: ۴ الی ۵ ساقه
سیر : ۵ حبه
آب جوشیده خنک: به مقدار لازم
نمک و فلفل : به مقدار لازم
سرکه : نصف لیوان

طرز تهیه:
این خیار شورخیلی خوشمزه است و در عین حال بسیار راحت، یعنی نه احتیاجی هست که آب را بجوشانید و خنک کنید و نه حتی خیار و سبزی ها را بعد از شستن خشک کنید. به این ترتیب که کافی است چند عدد از شیشه های درب فلزی مثل شیشه های رب، سس مایونز، ترشی و غیره را دور نیندازید، اول به اندازه یک بند انگشت داخل شیشه سرکه سفید بریزید و خیارهایی که شستید (ولی اصلاً احتیاجی نیست که خشک باشند هم خیار و هم سبزی) به ترتیب و منظم کنار هم داخل شیشه بچینید و در هر شیشه لابه لای خیارها دو عدد فلفل و سه عدد حبه سیر و از سبزی ها، شوید و ترخون هر کدام دو، سه شاخه، داخل شیشه بیندازید. بعد داخل یک پارچ به ازای هر یک لیوان آب (مستقیم از آب شیر)، یک قاشق غذاخوری نمک بریزید و خوب هم بزنید و داخل شیشه ها را از آب نمک پر کنید و درب شیشه ها را کیپ کرده و آن ها را داخل یک قابلمه بگذارید. سپس داخل قابلمه آب بریزید طوری که حداقل دو سوم از ارتفاع شیشه ها را آب بپوشاند و بعد قابلمه را روی شعله گاز بگذارید تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

قسمت مهم آن این است که وقتی رنگ خیار به رنگ خیارشور در آمد شعله را خاموش کنید ولی اجازه دهید که داخل همان آب جوش در قابلمه بمانند تا کاملاً سرد شوند و بعد شیشه ها را داخل یخچال بگذارید، کافی است یک شب بماند و فردای آن قابل خوردن است.

فقط حتماً باید داخل یخچال نگهداری شود ضمناً می توانید بعد از آماده شدن از داخل شیشه در بیاورید و داخل دبه های پلاستیکی بریزید که کمترین جا را داخل یخچال بگیرند، وقتی مهمان دارید و مثلاً می خواهید الویه به مقدار زیاد درست کنید احتیاج نیست که بروید و خیلی خیارشور بخرید، این روش به شما کمک می کند که هم صرفه جویی کنید و هم یک شبه مقدار زیادی خیار شور بدون مواد نگهدارنده داشته باشید که مطمئن هستید که سالم هستند.

منبع: بیتوته

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.