چگونه بوی بد عرق را از بین ببرم؟

اگر از اطرافیانتان بپرسید بزرگ ترین چیزی که با آن در زندگی مشکل دارند چیست، اغلب پاسخ هایی که دریافت خواهید کرد تعریق و بهداشت بد است. تعریق بیش از اندازه قطعا بزرگترین چیزی است که همه ما از آن بیزاریم. مردم به دئودورانت ها، عطرها و چیزهای دیگر متسل میشونداما برای منترل تعریق شان به شکست میخورند. در این مقاله راه هایی غملی را برای کنترل تعریق آورده ایم، بخوانید تا بدانید. عرق کردن زیاد یکی از مشکلاتی است که مربوط به فصل و زمان خاصی نیست. کسانی که به این مشکل دچار هستند با مشکلات بسیاری ایجاد بوی نامطبوع بدن روبرو میشوند. در این مقاله ۶ راه برای کنترل تعریق بدنتان به شما پیشنهاد میکنیم.

غذاهایی بخورید که تعریق را کنترل میکنند:
درست خواندید!غذاهای بسیاری وجود دارند که میتوانند تعریق را کنترل کنند. این لیست حاوی غلات و سبزیجات هستند. میوه هایی تازه همچون پرتقال، هندوانه و هلو هم میتوانند موثر باشند. غذاهای سرشار از پروتئین همچون تخم مرغ ها یا محصولات سویاهم میتوانند تعریق را کاهش دهند. مصرف تمام این مواد غذایی میتوانند ه کاهش تعریق شما کمک کند.

برای کنترل تعریق بدن تان مایعات مصرف کنید:
آیا میدانید مصرف مایعات به صورت درست میتواند در کاهش تعریق موثر باشد؟! مایعات زیادی همچون آب و آبمیوه بنوشید. بهترین گزینه هم آب گوجه فرنگی است که میتواند تعریق بیش از اندازه را کنترل کند. از نوشیدنی ها داغ هم دوری کنید چرا که میتوانند باعث تعریق بیشتر شوند. آبمیوه های تازه و نوشیدنی های سرد ، مفیدند، پس به مصرف آنها روی بیاورید.

تعرق بدن را با عسل و سرکه کنترل کنید:
مخلوط عسل و سرکه سیب یا همان سکنجبین یا سرکه انگبین سنتی خودمان، واقعا میتواند مفید باشد. این دو ماده غذایی را با هم مخلوط کنید و ۳ بار در روز مصرف نمایید. این نوشیدنی طح سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و از تعریق بیش از اندازه جلوگیری میکند.

برای کنترل تعرق بدنتان هر روز ورزش کنید:
ورزش به هر شکلی میتواند برای شما مفید باشد. پیاده روی، شنا یا هر ورزش دیگری میتواند به افزایش سطح اندروفین بدن کمک کند. که در این صورت، از به وجود آمدن شرایطی که باعث تعریق بیش از اندازه خواهد شد. جلوگیری به عمل خواهد آمد. ورزش روزانه همچنین باعث خواهد شد تا تناسب اندامتان خفظ شود و بدنی سالم داشته باشید.

تعرق بدن را با چای سبز و مریم گلی کنترل کنید:
محصولات گیاهی قطعا میتوانند به کنترل تعرق کمک کنند. دو بار در روز چای مریم گلی را به همراه بابونه مصرف کنید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است، که باعث تنظیم درجه حرارت طبیعی بدن میشود. ۲ فنجان چای سبز بنوشید تا از به وجود آمدن شرایط تعریق بیش از اندازه جلوگیری کنید.

تعرق بدن را با روغن درخت چای کنترل کنید:
کاربرد موضعی روغن درخت چای به کنترل وضعیت تعریق بیش از اندازه کمک میکند. این روغن چیزی است که در اغلب پودرها و اسپری ها از آن استفاده میکنند. از آنجایی که روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد، از به وجود آمدن عفونت های پوستی نیز جلوگیری خواهد کرد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.