آیا رابطه شما و همسرتان درست است؟

همسران همواره اینگونه فکر می‌کنند که آیا رابطه آنها یک ارتباط سالم و درست است؟ روزنامه‌ها و مجله‌ها و سایت‌های اینترنتی پر هستند از مطالبی درباره انواع رابطه‌ها و الگوهایی که برای رابطه‌های خوب و بد وجود دارند. این مسأله باعث می‌شود که آدم‌ها دائماً خود را در رابطه ارزیابی کنند و موقعیت خود را با دیگران مقایسه کنند. اما برای اینکه مطمئن شوید در یک رابطه درست و سالم قرار دارید فقط کافی است به چند نشانه دقت کنید. اگر…

چیزی را پنهان نمی‌کنید: هر چیزی مثل رابطه قبلی، پول، وام و قرض، بیماری و مشکلات ژنتیکی، بچه، ازدواج‌ قبلی، تمایل به مهاجرت، موفقیت‌ها یا شکست‌های قبل، گرایش‌های جنسی یا مشکلات جنسی باید برای فردی که در رابطه عاطفی با شما قرار دارد مشخص باشد. اگر نمی‌توانید هر کدام از این موارد را به دلایل مختلف با همسرتان یا کسی که با او وارد ارتباط عاطفی شده‌اید مطرح ‌کنید ارتباط شما سالم نیست. یا حقیقت را بگویید یا بیشتر به این رابطه فکر کنید.

او را از دیگران پنهان نکرده‌اید: اگر دوست ندارید و به هر دلیلی نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید همسرتان یا دوست‌تان را به دیگران بویژه افراد نزدیک و مهم زندگی‌تان معرفی کنید این یک زنگ خطر برای ارتباط شماست. معمولاً ما کسی را که دوست داریم، با اشتیاق به دیگران معرفی می‌کنیم و از آشنایی او با خانواده، دوستان و همکارانمان خوشحال می‌شویم. اگر او را از دیگران پنهان نکرده‌اید و احساس خوبی از همراهی با او دارید رابطه شما سالم است.

از روابط او خشمگین نمی‌شوید: حسادت به کسانی که در ارتباط با همسر یا دوست‌تان قرار دارند نشانه عدم اعتماد شما به رابطه است. اگر دائماً مراقب هستید که او چه می‌کند؟ به دوست یا همکارش چه می‌گوید و خودتان را با آنها مقایسه می‌کنید ممکن نیست که در این ارتباط خوشحال باشید.

آرام هستید: اگر در رابطه به طور کلی احساس آرامش می‌کنید. شادی درونی احساس می‌کنید و از حضور در رابطه ناراحت نیستید این به معنای آن است که به احتمال بسیار زیاد در رابطه درستی قرار گرفته‌اید. اما اگر در هر دعوا یا درگیری زناشویی شما یا همسرتان با خشونت رفتار می‌کنید، به دیگران آسیب می‌زنید و به طور کلی پرخاشگر هستید مسلماً در یک رابطه سالم قرار ندارید.

او را برای خودش می‌خواهید: اگر وابستگی شما به همسرتان به این دلیل است که او مشکلات عاطفی یا خانوادگی‌تان را حل می‌کند، خرج‌تان را می‌دهد، عامل موفقیت‌ها است، موقعیت اجتماعی تان را بهتر می‌کند، محافظ شما در اجتماع یا خانواده است و یا چون فقط مورد تأیید خانواده شماست این ارتباط به هیچ وجه درست و منطقی نیست. لااقل تا زمانی که او به این دلایل در زندگی شما حضور دارد نمی‌توانید به رابطه سالم فکر کنید.

همه زندگی او نیستید: هیچ کس نمی‌تواند همه چیز یک نفر دیگر باشد و اصلاً چرا باید این طور باشد؟ این کسالت بار است و نشانه یک رابطه بیمار است. آدم‌ها علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارند. لازم نیست همه از یک چیز لذت ببرند و یا از یک چیز بدشان بیاید. هرآدمی هویت خودش را دارد.

درباره ضروریات حرف می‌زنید: در یک رابطه سالم شما درباره پول، بچه، مسائل سیاسی، اجتماعی و مذهبی حرف می‌زنید؛ حتی اگر در این موضوعات با هم اختلاف نظر داشته باشید.

همه چیز عادلانه است: تا زمانی که همه امور مشترک زندگی بین شما و دیگری عادلانه تقسیم شده است و یک نفر زیر بار مسئولیت‌ها قرار نگرفته رابطه شما درست پیش خواهد رفت. اما اگر یکی از شما تحت فشار است، نیازهایش نادیده گرفته می‌شود، بیش از اندازه گذشت می‌کند و خواسته‌هایش انکار می‌شوند و باید مدیریت رابطه را هم به عهده بگیرد این ارتباط سالم نیست.

منبع: مجلۀ ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.