موانع عاطفی و شخصیتی در راه موفقیت شغلی

حس حسادت یکی از آن حس‌هایی است که به مرور راه شما را از مسیر موفقیت کج می‌کند چون شما دیگر به توانایی‌های خودتان کاری ندارید و در عوض به توانایی‌ها و موفقیت دیگران توجه می‌کنید. در هر شرایطی باید قابلیت‌هایتان برایتان مهم تر از ویژگی‌های مثبت دیگران باشد. به این شکل راضی‌تر خواهید بود و مصمم‌تر و با اطمینان بیشتر قدم برمی دارید.

بعضی افراد به شکل ذاتی می‌خواهند هرچیزی در بهترین حالتش باشد و مخصوصاً کوچک‌ترین نقص و اشتباهی را از خودشان نمی‌پذیرند. این خصیصه باعث می‌شود فشار روحی و استرس زیادی را تحمل کنند که همین مانع تمرکز روی کار شده و اشتباهات را برعکس بیشتر می‌کند. از سوی دیگر اضطراب به مرور به افسردگی منجر می‌شود و دیگر باید هر لحظه منتظر شکست بود.

چرا مدام خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟ اینکه پول بیشتری درمی‌آورند یا به‌تازگی ترفیع گرفته‌اند. این کار انرژی شما را هدر می‌دهد و به جای اینکه روی کارتان تمرکز کنید، همه حواستان در پی مقایسه است. در چنین شرایطی شکست خوردن اصلاً عجیب نیست.

وقتی شکست می‌خورید یا کاری را با موفقیت تمام نمی‌کنید، حتماً بخش زیادی از تقصیرها برعهده خودتان است. اینکه مدام دیگران را مقصر بدانید و سرزنش کنید چیزی را عوض نمی‌کند اما مانع از این می‌شود که شما واقع‌بینانه و درست خطاها و مشکلات را بررسی کنید و سعی کنید آنها را برطرف کنید. به همین دلیل در موقعیت مشابه ممکن است باز هم شکست بخورید.

شما حتماً ویژگی‌های مثبتی داشته‌اید که توانسته‌اید شغل فعلی را به دست بیاورید یا ترفیع بگیرید و بتوانید هم به خانه و زندگی برسید و هم شغل تان. پس چرا اعتماد به نفس ندارید و مدام به توانایی‌هایتان شک دارید؟ هر بار چنین حسی پیدا می‌کنید به این فکر کنید که چه مراحلی را پشت سر گذاشته اید،از چه موانعی عبور کرده اید و چطور ترس‌هایتان را شکست داده اید.

حواس پرتی و تمرکز نداشتن در کار احتمال شکست و اشتباه را بیشتر می‌کنند. عواملی که باعث می‌شود در کار حواستان پرت شود از ذهن و چشم‌تان دور کنید.
اینکه متوجه شوید الان فرصت مناسبی برای انجام کاری فراهم شده یکی از شاخصه‌های موفقیت شماست. از دست دادن فرصت‌ها و بی‌توجهی به آنها شما را به جایی نمی‌رساند.

منبع: مجله ایران بانو

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.