با ترک این عادت‌ها زیبایی‌تان حتمی است!

برخی از تغییرات ساده و ترک عادت های بد، میتواند ظاهرتان را بهتر نشان دهد. در این مقاله نکاتی برای زیبایی بیان میشود که در بهبود چهره تان بسیار موثرند.

۱- دست به صورتتان نزنید:
شما هر روز از دست های تان استفاده میکنید و به انواع و اقسام اجسام دست میزنید. هر وقت به دلیلی میخواهید به صورت تان دست بزنید، مطمئن باشید، دست هایتان تمیز باشد. دست های آلوده ممکن است موجب جوش در آوردن روی صورت شود و اگر هم به دلیلی دیگر صورت تان جوش زده باشد، جوش ها را عفونی میکند.

۲- لب هایتان را لیس نزنید:
لیس زدن مکرر لبها، موجب خشکی لب میشود. اگر لبهایتان خشک و ترک خورده است، با چرب لب آنها را چرب کنید. بدین ترتیب ناخود آگاه لبهایتان را لیس نخواهید زد. یا اینکه شبها قبل از خواب یک لایه وازلین به لبهایتان بمالید. وازلین درمان بسیار موثری برای لبهای خشک و ترک خورده است. روش دیگر داشتن لبهای نرم، لایه برداری است. بدین ترتیب که به مدت یک هفته، کمی شکر دایره وار به لبهایتان بمالید و اجازه دهید حدود ۲ دقیقه شکر روی لبهایتان بماند، سپس آنها را بشویید. اگر این کار را شبها قبل از خواب انجام دهید و بلافاصله وازلین بمالید، موثرتر است.

۳- چشم هایتان را نمالید:
پوست اطراف چشم بسیار ظریف و نازک است، مالیدن چشمها موجب تورم اطراف و همچنین سرخی چشم میشود. هر زمان مجبور بودید به چشمتان دست بزنید، با نوک انگشتان تان و دستمالی تمیز این کار را انجام دهید.

۴- دست به جوشهایتان نزنید:
جوش ها، منافذ بسته پر شده از باکتری هستند، بنابراین تماس با آنها به پوستتان صدمه میزند و ممکن است ردشان روی صورتتان باقی بماند. برخی از داروهای تجویزی میتوانند جوش ها را درمان کنند. اما اگر نمیخواهید از دارو استفاده کنید، یک روز در میان، مقدار کمی روغن درخت چای روی جوش ها بمالید. این کار تا حد بسیار زیادی از تورم میکاهد و در نتیجه جوش ها کوچکتر شده و کمتر موجب توجه قرار میگیرند.

۵- از بندهای پارچه ای استفاده کنید:
برای بستن موهایتان از بند های پارچه ای استففاده کنید. یا کش ها مورد استفاده تان، روکش های پارچه ای داشته باشند. زیرا بندهای کشی موجب مو خوره میشوند.

۶- از وسایل آرایشی داغ استفاده نکنید:
استفاده از وسایل آرایشی داغ مانند سشوار، بابلیس و اتو موجب خشک شدن مو و دو شاخه شدن نوک مو میشود. اگر لازم است که موهایتان را خشک کنید، از حرارت متوسط سشوار استفاده کرده و آن رادر فاصله ای ۲۵ تا ۳۰ سانتی متری مو نگهدارید. یا هنگام استفاده از بابلیس، از سرم محافظت حرارت استفاده کنید. این سرم ها نه تنها از پوست سرتان محافظت می کنند، بلکه موجب درخشندگی موها نیز میشوند.

۷- هر روز موهایتان را نشویید:
این کار آسان ترین راه برای خشک و وز کردن موهاست. شستن دائمی موها، موجب از دست رفتن چربی های طبیعی سر میشود. افرادی که موهای بلند دارند، بهتر است کمتر موهایشان را بشویند. اما اگر موهایشان تا روی شانه ها بود، شستن یک روزدر میان آنها کافی است.

۸- ناخن هایتان را نجوید:
اگر عادت به جویدن ناخن هایتان دارید، برای ترک این عادت مضر، حداقل روزی یکبار روی ناخن هایتان اندکی روغن بد مزه بمالید تا آرام آرام عادت بد جویدن ناخن از سرتان بیفتد. مثلا دستکش به دست کنید و یا با استفاده از باند های چسبی، نوک انگشتان تان را بپوشانید. این روش در ترک این عادت بسیار موثر است. روش دیگر ترک جویدن ناخن، جویدن آدامس بدون شکر است. این کار باعث میشود که حواستان از ناخن جویدن منحرف شود. روش دیگر جلوگیری از ناخن جویدن، زیبا نگهداشتن آنهاست. اگر ناخن هایتان را به زیبایی مانیکور کنید، مراقب هستید تا به آنها صدمه نزنید. هنگام لاک زدن از رنگهای قرمز یا صورتی پر رنگ استفاده کنید تا جویدن ناخن هایتان را بسیار برجسته کند. با دیدن این خرابی ها، یاد میگیرید که دیگر ناخن هایتان را نجوید.

۹- به سلامت ناخن هایتان توجه کنید:
ناخن های سالم، شکننده نیستند و ظاهری زیبا دارند. برای سلامت ناخن ها، رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و اسید های چرب در نظر بگیرید. مصرف تخم مرغ، ماهی های چرب، میوه، سبزیجات سبز برگدار و آجیل گزینه های خوبی هستند. همچنین با استفاده از کرم های مخصوص ناخن، آنها را مرطوب نگهدارید. این کار جلوی شکنندگی آنها را میگیرد.

۱۰- ناخن هایتان را کوتاه نگهدارید:
کوتاه و یا در حد متوسط نگهداشتن ناخن ها، جلوی شکستن و ضعیف شدن آنهارا میگیرد. ناخن های بسیار بلند در معرض صدمات بسیاری هستند.

منبع: زندگی آنلاین

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.