جین سیمور بازیگر سریال پزشک دهکده؛ عکس‌ها و زندگی‌نامه

جین سیمور بازیگر انگلیسی که در ایران بیشتر به خاطر حضور در سریال پزشک دهکده مشهور است در ۱۵ فوریه ۱۹۵۱ در هایز میدلسکس انگلستان به دنیا آمد. او تاکنون برنده جوایز معتبری ازجمله ساترن، گلدن گلوب، جایزه امی، نشان امپراتوری بریتانیا و مدال افتخار جزیره الیس بوده است.

جین سیمور اصالتی انگلسی دارد
جین سیمور انگلیسی الاصل و پدرش پزشک است.

پدر جین جان بنجامین فرنکِنبرگ متخصص زایمان و جزو یهودی‌های انگلستان بود که ریشه لهستانی داشت. مادرش میک پرستار و متولد هلند بود که در زمان جنگ جهانی دوم اسیر جنگی بود.

نام اصلی جین سیمور، جویس پنلوپه ویلهلمینا فرنکِنبرگ است
جین سیمور نام هنری او از هفده سالگی است.

نام وی در زمان تولد جویس پنلوپه ویلهلمینا فرنکِنبرگ (Joyce Penelope Wilhelmina Frankenberg) بود. او در سن ۱۷ سالگی نام هنری جین سیمور را برای خود برگزید که نام همسر هنری هشتم پادشاه انگلستان در قرن شانزدهم بود.
برخی از فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌هایی که او در آنها ایفای نقش کرده است: اوه! چه جنگ دلپذیری، وینستون جوان، زندگی کن و بگذار بمیرد، چهار پر، انقلاب فرانسه، جستجو برای کملوت، مهمانان ناخوانده عروسی، بعد از سکس، دستیاران، درباره اسکات، پنجاه طیف بلک، بسیار حساس، سندی وکسلر، جنگ با پدربزرگ، دوست مشترکمان، سران و سلاطین، مک‌کلاود، خورشید همچنان می‌درخشد، جنگ و یادبود، پزشک دهکده، اسمالویل، آشنایی با مادر، مردان مدرن، عدالت، در مورد اورژانس، مارپل آگاتا کریستی، مردان در محل کار، جین باکره و …

جین سیمور تاکنون چهاربار ازدواج کرده است.
جین سیمور تاکنون چهاربار ازدواج کرده است.

جین سیمور تا کنون چهار ازدواج با مایکل آتن بورو، جفری پلانر، دیدوید فلین و جیمز کیچ داشته است. حاصل این ازدواج ها چهار فرزند به نامهای کاترین، سین، کریستوفر و جان بوده است.
او با اینکه یکی از بازیگران مورد علاقه دوستداران سریالهای خانوادگی است زندگی شخصی موفقی را تجربه نکرده و تعداد طلاق‌ها و ازدواج‌هایش موید این نکته است.
آنچه که او را به شخصیت جذابی برای رسانه‌ها تبدیل کرده لبخند زیبایش هنگام مواجه شدن با عکاسان است.

جین سیمور قربانی تجاوز جنسی
او در یک مصاحبه گفت که قربانی تجاوز جنسی بوده است

جین سیمور یکی از قربانیان تجاوز جنسی در هالیوود است

جین در یک گفتگو با شبکه اسکای نیوز از وجود فساد جنسی در هالیوود پرده برداشت و گفت که یک تهیه کننده او را به خانه‌اش دعوت کرده و پس از اینکه با مقاومت او روبرو می‌شود با تهدید تهیه کننده عملاً یک سال خانه نشین شده و هیچ کاری به او پیشنهاد نمی‌شود. او این تجربه را یک تجاوز جنسی از طریق دستکاری می داند.

صفحه ویکی پدیای جین: (Jane Seymour (actress
وبسایت شخصی جین سیمور: http://www.janeseymour.com

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.