خیار برای پوست چه فوایدی دارد؟

اول به کار های مهم تر میرسیم. آیا میدانستید که خیار میتواند به کاهش خماری کمک کند؟ ظاهرا خیار، سم زدا است و خوردن چند خیار قبل از خواب به بدن شما کمک خواهد کرد که الکل را فراوری کرده و الکترولیت های شما را متعادل کند. علاوه بر خماری، درمان های دیگری هم دارند که عبارتند از:

اسپری خیار برای بدن:
یک خیار خورد شده را با یک قاشق چایخوری آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری گلاب و آبلیمو مخلوط کنید. آنها را از صافی رد کنید و مایع را در یک بطری اسپری بزنید. آن را در یخچال نگه داری کنید. این، یک درمان شگفت آور برای پوستهای خشک است.

مرهم آفتاب سوختگی:
قرار دادن قطعات خیار روی پوست سوخته، بدن را فورا تسکین میدهد، بدون آنکه سوزش یا خارش ایجاد کند.

اسکراپ ضد سلولیت:
با مخلوط کردن رسوب قهوه، عسل و آب خیار میتونید یک اسکراپ ضد سلولیت درست کنید. همچنین میتوانید مثل یک ماسک روی نواحی سلولیت دار از آن استفاده کنید و سپس بعد از ۳۰ دقیقه، آن را با مالش دادن از روی پوستتان پاک کنید.

حمام خنک کننده برای تابستان:
همانطور که گاسپاچو، سوپ مخصوص تابستان است، یک وان در ماه های گرم، باعث خنک شدن شما میشود. یک وان را با آب ولرم( یا با هر درجه حرارتی که ترجیح میدهید) پر کنید، ۲ فنجان نمک فرنگی اصل، یک خیار قطعه قطعه شده و حدود ۴ یا ۵ شاخه نعناع به آن اضافه کنید.

دستور درمان‌های خیار بر ای مو:

ابکشی مو با اب خیار:
نوشیدن اب خیار، برای مو فوق العاده است، و در واقع برای جلوگیری از ریزش موی بیش از حد توصیه میشود. اما میتوانید برای داشتن موهایی هیدراته، براق و ابریشمی، موهایتان را نیز با آن بشویید!

ماسک مو:
برای اوقاتی که در استخر هستید، میتوانید موهای آسیب دیده با کلر را به وسیله مخلوطی از یک تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف خیار پوست کنده حالت دهید. این مواد را در یک غذاساز بریزید تا مخلوط صاف و یکدستی به دست بیاید. سپس آنرا به طور یکنواخت روی موهایتان پخش کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس به طور کامل آبکشی نمایید.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.