چرا موهایم زود سفید می‌شود؟

سیگار میکشم، چربی و چیپس دوست دارم، عاشق ژل و واکس مو هستم، روزی سه بار موهایم را با شامپو میشویم اما نمیدانم چرا موهایم سفید شده و میریزد. گرچه بخش خارجی مو از سلول های مرده تشکیل شده است ولی همین بخش مرده مو نشان دهنده زندگی و شادابی و سلامت شما میباشد. انسان ها در سنین نوجوانی و جوانی بدترین رفتارها و کمترین نگهداری را در رابطه با موهایشان دارند و زمانی به ارزش مو پی میبرند که موها سفید میگردند و در حال ریختن هستند.

متاسفانه برخی محصولات آرایشی و به اصطلاح بهداشتی بیش از سودی که به مو برسانند ضرری میرسانند که تا سالها ماندگار و پابرجاست استفاده از مواد نفتی چون پارافین یا روغن هایی که از ترکیبات آن کسی جز سازنده آن آگاه نیست چون انواع واکس های مو و کرم های مو و… برای بعضی از مردم علی الخصوص جوانان عادت شده و استفاده از آن را نشانه رسیدگی به مو های خود میدانند و جالب اینجاست که انتظار دارند حتی یک تار از موهایشان سفید نشود و یک تار مو هم از سرشان کم نگردد.

استفاده از موادی که هیچ بار تغذیه ای برای بدن ندارند. فقط شکم پر کند و بدن را با فقر مواد غذایی روبرو میکند خود از عوامل موثر در سفید شدن و ریزش مو میباشند. موادی چون چیپس پفک تخمه و… از همین دسته اند. یکی دیگر از علل بسیار مهم ریزش و ضعف مو در مردان استعمال دخانیات میباشد که حتی با علم به ضرر آن باز هم شاهد ترویج آن در بین جوانان و حتی پزشکان میباشیم.

استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن میشود. انجام برخی کارها که البته نیاز به همت والا و اراده استوار دارد در امر مو از اهمیت زیادی برخوردار است به طور مثال کمتر خانواده ای است که برنج این منبع بزرگ ویتامین به خصوص ویتامین های خانواده “ب” را به طور صحیص مصرف کند و آنرا آبکش نکند. ما به پوست برنج که همان سبوس است به چشم ماده ای زائد و کاه صفت نگاه میکنیم در حالی که در کشور های غربی با استفاده از  آن انواع داروها را برای سفید شدن پوست و سیاه شدن مو و … میسازند.

۱- سعی کنید که در برنامه غذایی خود از سبزیجات و میوه های تازه بسیار استفاده شود و خوردن سبزیجاتی چون کرفس جعفری کاهو و اسفناج توصیه میشود.

این مطلب را هم اضافه کنم که اسفناج جدا از تقویت غده های رنگینه ای مو منبع عظیم آهن میباشد که باعث تقویت استخوان ناخن و مو میشود. ذکر این نکته ضروری است که اسفناج در حالت عادی در بدن دارای جذب بسیار پایینی میباشد و باید همراه آبلیمو و یا ماست خورده شود.

۲- بعد از استحمام اگر موهای شما پف میکند به جای استفاده از ژل ها که باعث خفه شدن مو میشود خودداری کرده و به جای آن از روغن های مفید گیاهی استفاده کنید. و البته به یاد داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید با یک شامپوی خوب شسته شود.

۳- از حنا این گیاه مفید استفاده کنید و به هیچ وجه خود حنا با شامپوهای حنا قابل مقایسه نیست. اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمی آید می توانید از پودر گل ختمی استفاده کنید که دیگر حنایتان رنگ نمیدهد به علاوه از خواص خود ختمی نیز بهره برده اید.

۴- شلتوک یا همان سبوس برنج گیاه ارزان قیمتی است که در هر عطاری یافت میشود. می توانید از دمکرده آن مانند چای استفاده کنید.

۵- از رسیدن گردوخاک و دود به موهایتان جلوگیری کنید که دشمن مو هستند.

سعی کنید موهای خود را باشانه پلاستیکی شانه نکرده و بهترین شانه، شانه چوبی میباشد.

منبع: کتاب سین مثل سلامتی

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.