مزیت ایروبیک و موسیقی

موسیقی یکی از راههای اعجاب انگیزی است که به واسطه ی آن میتوانید در حین انجام حرکات ایروبیک قدرت و نیروی خود را چند برابر نمایید. اگر به موسیقی علاقه داشته باشید،با تلفیق موزیک به حرکات هوازی میتوانید تمرینات مفید و ثمر بخشی را داشته باشید. البته کارشناسان امور ورزشی معتقدند که به هر حرکت فیزیکی که پیوسته و متوالی انجام پذیرد، میتوان نام تمرین ایروبیک را نسبت داد. افزودن موسیقی به حرکات روتین ورزشی میتواند شما را تشویق کرده و بر شدت حرکات شما بیفزاید، اما این تمام ماجرا نیست. افزودن موسیقی چه بسا مزایای بیشتری را نیز در بر دارد. نرمش های روتین ایروبیک به همراه موسیقی میتوانند شامل حرکات سریع، پرش و جهش برای مدت زمان مبسوطی باشد. برخی از مزایای افزودن موسیقی به حرکات ایروبیک به شرح زیر میباشند:

تمرکز:
افزودن موسیقی به حرکات ورزشی میتواند به شما کمک کند که ذهنتان بر روی چیزی به غیر از حرکات ورزشی متمرکز کنید. این نوع تمرکز بر روی کار های روزمره شما نیز تاثیر میگذارد و شما را قادر میکند تا در گرما گرم لحظات حاظر باشید.

انگیزه:
اگر شخصی فعالیتی انجام دهد که لذت بخش و مفید باشد، تمایل پیدا میکند که آن فعالیت را ادامه دهد. عکس این قضیه نیز صحیح است. اگر عملی با تجربه ای تلخ یا احساسی ناخوشایند همراه باشد، فرد هیچ گونه تمایلی به ادامه دادن آن پیدا نمیکند.در نتیجه اگر فردی علاقه ای به انجام ورزش نداشته باشد اما لذت موسیقی را با نرمش کردن بیامیزد احتمال اینکه این کار را دنبال کند، افزایش پیدا میکند.

تمرینات ثمر بخش:
یکی از عمده مزایایی که افزودن موسیقی به همراه حرکات ایروبیک میتواند به تمرین های ورزشی شما بدهد فواید قلبی عروقی است که با خود به همراه دارد. یکی از تمرین های همراه با موسیقی مناسب میتواند ماهیچه های قلب را به حرکت وا داشته، گردش خون را تسریع بخشد، و تنفس را افزایش دهد. از دیگر مزایای آن میتوان به کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزن بدن اشاره کرد.

باید خاطر نشان کرد که همه افراد با هم تفات هایی دارند. از جمله اهم این تفاوت هایی دارند. از جمله اهم این تفاوت ها میتوان به مواردی نظیر سن، شرایط طبیعی بدن،جنسیت و ….اشاره کرد.به همین دلیل باید توجه داشت رنج ضربان قلبی که در حین اجرا ی حرکات هوازی به وجود می آید در هم افراد یکسان نخواهد بود.

تنوع در موزیک:
هیچ چیز به این اندازه جالب نیست که تن موسیقی را با تن حرکات ایروبیکی که انجام میدهید به هم بیامیزد. میتوانید ۴۰ نمونه از آهنگ های مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و در زمان نرمش به آنها گوش دهید. برخی cd های انتخابی هستند که گلچینی از بهترین موزیک ها را در خود جای میدهند و برای هر سلیقه و هر سنی مناسب میباشند. لازم به ذکر است که تن موسیقی که برای حرکات ایروبیک انتخاب میشود باید بین ۱۱۸ تا ۱۲۲ ضرب آهنگ در دقیقه باشد.

در این میان ژانری که برای موسیقی انتخاب میشود، تاثیر زیادی بر روی ورزشکاران دارد. باید آهنگ ها را طوری انتخاب کنید که برای کل دوره ی انجام حرکات مناسب باشند. به این ترتیب که ابتدا با آهنگ های آرام شروع کرده تا بدن در این زمان گرم شود. سپس ریتم موسیقی تند شود تا حرکات به تدریج شدت پیدا کنند. مرحله آخر نیز قسمت خنک کردن بدن است که ریتم آهنگ باید مجددا آرام شود.

نوع دیگری از حرکات ایروبیک وجود دارد که با نام جازر سایز معروف است. مربی به کار آموزان اینطور آموزش میدهد حرکات ورزشی را با حالتی از حرکات موزون و ریتمیکی که بیشتر حالت رقص دارند بیامیزذ. این امر هم میتواند تناسب اندام زیاد و هم شادابی دو چندانی را به شما بدهد.

آمیختن کلیپ های رقص و باله به حرکات ورزشی:
در تمرین های ایروبیک جای مانور دادن خیلی باز است. و این تنوع در افراد متفاوت و در شرایط مختلف میتواند کاربرد داشته باشد. مانورهای روی زمین، استفاده از استپ، استفاده از چوب های مخصوص ایروبیک و آمیختن همه این حرکات با هم از جمله ی آن میباشد. حرکات روی استپ را میتوانید برای مدت زمانی در حدود ۱۲۰ دقیقه ادامه دهید.

گاهی اوقات حرکات ایروبیک همراه با موسیقی آنقدر اشتیاق و انگیزه در فرد ایجاد میکند که هیچ چیز نمیتواند جلوی وارد شدن فرد به باشگاه را بگیرد. با اجرای این تمرینات حالت فرد به طور کلی تغییر پیدا میکند. انجام حرکات ایروبیک بدون در نظر گرفتن ریتم موسیقی خاص شاید کمی دشوار باشد.

افزودن موسیقی به حرکات هوازی تجربه جالبی است که به اندازه کافی انگیزه و اشتیاق برای سالم نگه داشتن بدن را به شما هدیه میدهد.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.