نکاتی مهم در رابطه با سلامت جنسی

سلامت جنسی چیست و اهمیت کسب اطلاعات در مورد آن تا چه حدی است؟ برای برخی از افراد هر موضوعی که حول حوش رابطه جنسی باشد خارج از محدوده و خطر قرمز آنهاست. این در حالی است که بسیاری از سازمان ها مانند سازمان بهداشت جهانی، معتقدند که سلامت جنسی یک بعد اساسی از سلامت انسان و رفاه در زندگی اوست. این حوزه شامل موضوعات زیادی از جمله لذت جنسی و تاثیر آن بر روابط خانواده ها، روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مراقبتی و روش های جلوگیری از بارداری را در بر می گیرد البته این موارد تنها بخشی از موضوعاتی است که از زیر چتر گسترده سلامت جنسی قرار دارند.

افزایش آگاهی در مورد سلامت جنسی خودتان
پزشک متخصص مک گی می گوید: ” انزال زودرس و توانایی زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی موضوعاتی است که اغلب مراجعه کنندگان با آن درگیر هستند” در واقع سلامت جنسی کسب اطلاعات و قدرت مدیریت روابط جنسی را شامل می شود. البته علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارد که برای ارتقاء سطح سلامت جنسی باید به مردم در مورد آن ها آموزش داده شود. این موارد شامل موضوعات زیر است:
• اصول رابطه جنسی: در این بخش از سلامت جنسی درک از چرخه میل، تحریک و پاسخ روابط جنسی را بهبود می بخشد. در واقع مردم با آموزش در خواهند یافت هر مرحله از رابطه جنسی چه اهمیتی دارد و چگونه باید مدیریت شود؟

• مسائل باروری: سلامت جنسی رابطه ی تنگاتنگی با تولید مثل دارد. انتخاب و کنترل تولد نوزاد برای جلوگیری از حاملگی ها ناخواسته یا خطر ساز می تواند در بهبود سلامت جنسی نقش مهمی داشته باشد. گاهی زوج ها به دلایل مختلف نیازمند کسب شرایط خاصی قبل از بارداری هستند. به عنوان مثال در صورتی که یکی از زوجین مشکل جسمی داشته باشد، باید قبل ازبارداری توسط پزشک معاینه و مراحل درمانی را طی کند.

• خشکی واژن: زنان با گذر از مراحلی مانند بارداری، زایمان و یائسگی ممکن است در میانسالی با مشکلی به نام خشکی واژن رو به رو شوند. این اختلال در سیستم دستگاه تناسلی زنان، گاهی می تواند باعث ایجاد تجربه ای ناخوشایند از رابطه جنسی شود.

• عدم تمایل به بر قراری رابطه جنسی: مک گی می گوید: ” متاسفانه اختلاف در میل جنسی یکی از دلایل مراجعه زوجین به مطب من است. در این اختلال معمولا یک شریک رابطه جنسی بیشتری از دیگری طلب می کند.”

• اختلال در نعوظ: دلایل مختلفی جسمی و روحی وجود دارد که باعث می شود مردان قادر نباشند برای مدت زمان معینی جهت برقراری رابطه جنسی به نعوظ برسند.

امتیاز دهید: post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.